کد خبر : 43173
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مهر 1398- 12: 17

رئیس سازمان صمت گیلان:

گیلان، پایلوت صادرات کشور/ برونگرایی اقتصاد با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی

گیلان، پایلوت صادرات کشور/ برونگرایی اقتصاد با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه برونگرایی اقتصاد با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی امکان‌پذیر است گفت: گیلان حتی به‌عنوان استان پایلوت صادراتی می‌تواند دروازه صادرات محصولات و تولیدات داخلی کل کشور باشد.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش امروز با تبریک روز ملی صادرات و با بیان اینکه بازاریابی بیرون از کشور و صادرات (غیرنفتی) یکی از انواع حمایت از کالای ایرانی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها به این امر توجه داشته و حمایت از کالای ایرانی را مورد تأکید قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه صادرات، نمایش توان و اقتدار تولید کشور در سطوح بین‌المللی است، گفت: صادرات، تنها مسیر موفق برای توسعه اقتصادی یک کشور در بازارهای جهانی و نمایش توان و اقتدار تولید کشور در سطوح بین‌المللی است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به عوامل توسعه صادرات کالاهای کشور افزود: اهمیت و ضرورت حضور کالاهای ساخت یک کشور در بازار جهانی و در فضای اقتصاد جهانی از مهم‌ترین عوامل تکامل  و توسعه‌یافتگی است.

دلق‌پوش با تأکید بر توجه به صادرات غیرنفتی برای نیل به قدرت نخست اقتصادی منطقه تصریح کرد: این امر  مستلزم تلاش بی‌وقفه کارآفرینان و همه دست‌اندرکاران اقتصاد کشور، به‌ویژه اهتمام روزافزون دولت در همه سطوح در رفع موانع پیش‌رو، نوسازی صنعتی ایران و جلب مشارکت و همراهی همه‌جانبه بخش خصوصی و دانشگاه‌ها و برقراری روابط توسعه‌یافته با کشورهای همسایه‌، منطقه و جهان است.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی گفت: استراتژی برون‌رفت از شرایط کنونی اقتصاد ملی ایران، برونگرایی اقتصاد با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی است.

رئیس سازمان صمت گیلان ظرفیت‌های زیرساختی متعدد ترانزیتی موجود در گیلان را حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: گیلان حتی به‌عنوان استان پایلوت صادراتی می‌تواند دروازه صادرات محصولات و تولیدات داخلی کل کشور، فعالیت گسترده‌ای را آغاز کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار