کد خبر : 21714
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

گیلانیان بار دیگر طلایه‌داران بصیرت در کشور شدند/نمود وحدت جریان انقلابی در خنثی‌سازی فتنه

گیلانیان بار دیگر طلایه‌داران بصیرت در کشور شدند/نمود وحدت جریان انقلابی در خنثی‌سازی فتنه

مردم گیلان بار دیگر با حضور به‌موقع و به‌جای خود در فتنه‌هایی که با دخالت عناصر ضدانقلاب و حمایت خصمانه استکبار جهانی بارنگ و بوی اقتصادی در کشور رقم‌زده بود را در نطفه خفه کردند.

به گزارش گیلانستان، اعتراض و تجمعاتی که در همه کشورهای توسعه‌یافته سیاسی و کشورهایی که دموکراسی مطلق در آن‌ها حاکم است یک امری طبیعی به شمار رفته و درزمانی که مردم از دولت منتخب خود انتظاراتی دارند و یا در مقابل برخی از طرح‌ها و لوایح قانونی که با منافع عمومی آن‌ها در تضاد است دست به اعتراض و یا تجمعات قانونی می‌زنند و مخالفت خود را باسیاست‌های در پیش‌گرفته اعلام می‌کنند.

در پی شکل‌گیری موجی از اعتراضات مردمی نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی، فرصت طلبان با سوءاستفاده از فضای ایجاد شده و با بسیج همه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و حمایت رسانه‌ای  برای ساخت فتنه‌ای اقتصادی  و به مراتب سنگین تر از فتنه سیاسی سال 88 به دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران با کمک و فشار عناصر وابسته به غرب و وطن‌فروشان برآمدند.

پس از چند روز از آغاز اعتراضات مردمی و فراگیر شدن جریان تجمعات مردم در سراسر کشور عده‌ای همچون گذشته که از مواجب‌بگیران و حنجره‌های اجاره‌ای غرب و استکبار هستند در بین معترضین نفوذ کرده و با شعارهای ساختارشکنانه و اقدات و آشوب با آتش زدن مساجد، حسینیه‌ها، بانک‌ها و اموال عمومی سعی در منحرف کردن مطالبات مردم داشتند.

در پی سوءاستفاده عناصر ضدانقلاب و ضد منافع مردم از مطالبات به‌حق اقتصادی ملت، بار دیگر ملت بصیر و آگاه گیلان با حضور در صحنه مقابل سوءاستفاده کنندگان ایستادند و در همان زمان اولیه اعلام کردند که صفوف اعتراضشان از صف اغتشاش‌گران جدا است و هرگونه ایجاد ناامنی، اخلال در امور مردم، اغتشاش و آشوب را محکوم می‌کنند و در همان تجمعات پرشور خود از دستگاه قضائی و عوامل انتظامی و امنیتی خواستند تا در مقابل کسانی که اجیرشده عناصر ضدانقلاب هستند و با آنان برخورد شود.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان در همان شب‌های نخست با حضور در جمع مردم با محکوم کردن هرگونه اغتشاش و ایجاد ناامنی از مردم خواست تا خودشان با عناصری که قصد انحراف در مطالباتشان را دارند مقابله کنند.

نظرعلی علیزاده در بخشی از سخنرانی‌های خود به پایبندی نیروهای مردمی و انقلابی به اصل نظام و انقلاب تاکید کرد و افزود: دولت باید به مطالبات مردم پاسخ جدی بدهد و از حجم بیکاری، افزایش‌گرانی و رکود تورمی بکاهد و آینده‌ای روشن را برای مردم به وجود آورد.

وی از سخنرانی‌های خود با تآکید بر مقابله دولت با مفاسد اقتصادی، رانت و حقوق نجومی گفت: مردم با انقلاب و اصل نظام و رهبری در تضاد و تعارض نیستند بلکه بهبود اوضاع معیشتی را خواستند و دولت با قاطعیت مدیران نالایق و مسئولانی که در فکر فساد مالی واداری، رانت و گرفتن حقوق نجومی هستند بایستد و به قشر مستضعف جامعه توجه کند.

در شب بعد نیز دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان در جمع مردم حاضر در منطقه صیقلان و در کنار محکوم کردن آتش زدن مساجد و تخریب اموال عمومی از دولت خواست تا در فرصت ایجادشده به مطالبات به‌حق مردم توجه کافی داشته باشد.

حسن کربلایی از تجمع‌کنندگان خواست تا با شناسایی افراد فتنه‌جو و مقابله با آن صفوف خود را از صف عناصر وابسته با استکبار جدا کنند و اجازه ندهند بیش از این از مطالباتشان سوءاستفاده شود.

در شب سوم تجمعات مردمی نیز، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با حضور در بین مردم  از وجود نفوذی‌های دشمن و عناصر ضدانقلاب هشدار داد.
حجت‌الاسلام سعید مهدوی در صحبتهای خود به هدف‌گیری دشمن به اصل انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمن با تمام قوا در لباس فتنه اقتصادی حاضرشده تا بتواند پرده بر مطالبات شما بگذارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه مردم مطالبه گر نباید اجازه نفوذ به دشمن را در داخل فراهم کنند به دولت هشدار داد تا از فرصت به وجود آمده استفاده کند و به مطالبات به‌حق مردم پاسخ مثبت دهد و با بستن کمر همت در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم بکوشد.

جدای از حضور شخصیت‌ها در بین مردم معترض نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحب‌نظران اقتصادی، حقوقی و اجتماعی هرگونه آشوب، اغتشاش و ایجاد فتنه را محکوم کردند.

نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی همگی بر مطالبه اقتصادی مردم اذعان داشتند و به دولت هشدار دادند تا تلاش‌های خود را در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم افزایش دهند.

همچنین آن‌ها تاکید کردند تا از فرصت پیش‌آمده نیازهای مردم که مهار تورم و گرانی، افزایش اشتغال و مبارزه با فساد است را جدی بگیرند.
نمایندگان مردم در خانه ملت از مردم نیز خواستند تا مرز خود را با فتنه گران مشخص کنند و کسانی که با پول عربی و عبری سعی در انحراف مطالباتشان رادارند مشخص کنند و در مقابل آن‌ها تمام‌قد بایستند.

صاحب‌نظران حقوقی، اجتماعی و اقتصادی نیز همگی مطالبات مردم را در اعتراضات اخیر بر حق شمردند و اعلام کردن که مسئولان باید تمام قوای خود را در جهت رفع مسائل اقتصادی متمرکز کند.

آن‌ها همچنین فتنه گران و عاملان اغتشاش را از عناصر ضدانقلاب و استکبار برشمردند و به مردم هشدار دادند تا تمام توجه خود را به کاربندند تا دشمن به‌وسیله آشوب‌طلبان انحرافی در مطالباتشان ایجاد نکند.

مردم با حضور خود در همه نقاط کشور نشان دادند که بر مطالبات اقتصادی خود همچنان پافشاری می‌کنند اما اجازه نفوذ دشمن به خواسته‌های به‌حقشان و تغییر و انحراف در شعارها و خواسته‌ها را نمی‌دهند.

هوشیاری مردم و البته وحدت جریان انقلابی استان بار دیگر آبی سرد بر آتش شوم دشمنان ریخت و عناد و دشمنی‌شان را با اصل انقلاب و نظام و پیشرفت‌هایی را که ایران اسلامی توانسته در منطقه و حتی جهان از آن خود کند را نشان دهد.

با نگاهی متفاوت به اعتراضات اخیر و دنبال کردن اهداف دشمنان در مطالبات به‌حق مردم این نتیجه استنباط می‌شود که آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود با دسیسه‌های انگلیس وار خود نه‌تنها در راستای تأمین حقوق شهروندی ایرانیان نیستند بلکه حتی اجازه نمی‌دهند در جمهوری اسلامی ایران مردم یک اعتراض عادی و مطالبه به‌حق داشته باشند و دستگاه دیپلماسی نیز در این رابطه بایست هرگونه رفتار مداخله جویانِ کشورهای دیگر را محکوم می‌کرد تا رفتار گستاخانه و وقیحانه استکبار و سردمداران آن‌ها در جهان روزبه‌روز بیشتر نمی‌شد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار