کد خبر : 45464
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398- 53: 11

مدیرکل انتقال خون گیلان:

گیلانیان سالانه ۸۰ هزار واحد خون اهدا می کنند

گیلانیان سالانه ۸۰ هزار واحد خون اهدا می کنند

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست امسال ۶۳ هزار و ۴۱۰ نفر در این استان خون اهدا کرده اند، گفت: گیلانیان سالانه ۸۰ هزار واحد خون اهدا می کنند.

به گزارش گیلانستان بابک پاکدل صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گیلانیان سالانه ۸۰ هزار واحد خون اهدا می‌کنند، اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۷۴ هزار و ۴۹۰ نفر به پایگاه‌های خون استان گیلان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۳ هزار و ۴۱۰ نفر خون اهدا کرده‌اند، افزود: ۶۱ هزار و ۱۱۷ نفر از اهداکنندگان مرد و ۲ هزار و ۲۳۹ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

پاکدل در ادامه با اشاره به اینکه ۳۷ هزار و ۳۱۰ نفر به صورت مستمر و ۱۷ هزار و ۱۶۴ نفر نیز سابقه اهدا خون در استان گیلان را دارند، گفت: امسال ۸ هزار و ۹۳۶ نفر برای نخستین بار خون خود را اهدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از خون‌های اهدا شده بیش از ۲۰۰ واحد فرآورده‌های خونی تهیه و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان مصرف می‌شود، تصریح کرد: استان گیلان یکی از استان‌های پرمصرف فرآورده‌های خونی در کشور محسوب می‌شود.

پاکدل گردشگر پذیر بودن، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی را از مهم‌ترین عوامل مصرف زیاد فرآورده‌های خونی در استان گیلان عنوان کرد و گفت: بیش از هزار بیمار دیالیزی، هزار و ۱۶۰ بیمار تالاسمی، ۲۷۰ بیمار هموفیلی و حدود ۲۰۰ بیمار فاویسمی دارد که نیازمند مصرف فرآورده‌های خونی هستند.

انتهای یپام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار