کد خبر : 16441
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1396- 54: 19

گیلانی‌ها در فتنه‌ ۸۸ درس بصیرت و حضور به‌ موقع را به مردم کشور آموختند

گیلانی‌ها در فتنه‌ ۸۸ درس بصیرت و حضور به‌ موقع را به مردم کشور آموختند

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گیلانی‌ها در فتنه‌ ۸۸ درس بصیرت و حضور به‌ موقع را به مردم کشور آموختند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله احمد پروایی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه مردم همیشه در صحنه گیلان از آغاز انقلاب تاکنون مدافع انقلاب بوده‌اند اظهار داشت: مردم استان گیلان جزء مردمانی هستند که در مبارزات دوران انقلاب و پس از انقلاب در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی و جزء حامیان اصلی خط امام راحل و ولایت مطلق فقیه هستند.

وی با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون مراسم‌های ملی و انقلابی بسیار زیادی در نواحی مختلف کشور به‌ویژه استان گیلان برگزار شده است که قابل شمارش نیست افزود: مردم ایران اسلامی به‌ویژه گیلانیان قهرمان‌پرور در تمام این مراسم‌ها در گرما و سرما همواره پیش‌قدم و جزء پیشگامان برگزاری مراسمات ملی انقلابی و مذهبی بوده‌اند.

پروایی درباره بهتر برگزار شدن مراسم‌های ملی و انقلابی گفت: همانطور که انقلاب از همان ابتدا بر اساس جوشش، خروش و حضور مردم شکل گرفته است اکنون نیز باید به همین شکل ادامه پیدا کند و هرچقدر این مراسم‌ها مردمی‌تر، ساده‌تر و بی‌غل و غشّ‌تر بوده و با شکوه‌تر و با صلابت‌تر برگزار شود اثرگذاری بیشتری دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مهم رهبری در یک جامعه اسلامی بیان داشت: آن چیزی که به حضور مردم جلوه و عظمتی خاصی می‌دهد حضور به‌موقع مردم در صحنه است که این نتیجه درس بصیرتی است که امت  از امام راحل و رهبرمعظم انقلاب وشهدا آموخته‌اند.

پروایی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه انقلاب در واقع دفاع  از انقلابی است که برپایه اسلام و مذهب اهل بیت محقق شده است افزود: حضور مردم در مراسم‌های انقلابی، حرکتی دشمن شکن و دشمن کورکن و باعث استحکام نظام و نیز یاس و ناامیدی دشمنان انقلاب است و شاهد بر این مدعا تقدیم بیش از ۸ هزار شهید برای دفاع از اسلام، انقلاب، ولایت و خاک ایران اسلامی است.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ و خلق حماسه‌ای بزرگ در ۸ دی سال ۸۸ توسط مردم گیلان اعلام داشت: یکی از صحنه‌های بسیار زیبا، حضور به‌جا و به‌موقع مردم گیلان در محکومیت فتنه ۸۸، یک روز پیش از سایر نقاط کشور است که به برکت خون سید الشهدا به‌جوش و خروش آمدند و به‌موقع در صحنه حضور پیدا کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم گیلان پیش‌قدم نسبت به سایر استان‌ها و با محکوم کردن فتنه و فتنه‌گران در ۸ دی ۸۸ درس بصیرت  و حضور به‌موقع را به مردم کشور آموختند و یکی از صحنه‌های مهم تقویت و تثبیت نظام جمهوری اسلامی از جانب مردم گیلان ثبت شد.

پروایی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی در ثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران حضور به‌موقع مردم در صحنه است گفت: انقلاب با حضور و به صحنه آمدن مردم و با رهبری امام راحل و روشنگری علما به‌وجود آمده است و قطعاً تثبیت و ادامه چنین نظام و انقلاب مردمی، بستگی به حضور، بصیرت و در صحنه بودن و صبر مردم در مقابل مشکلات و فتنه‌ها دارد.

وی با اشاره به وظایف مسئولان جامعه، مبلغان، علما و مردم در زنده نگهداشتن ایام الله انقلاب بیان داشت: مردم در طول ۳۸ سال انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور به‌موقع خود امتحان خود را به‌خوبی پس دادند و دشمنان نظام را مایوس و انقلاب را تقویت کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در تشریح وظایف مسئولان در رابطه با ایام الله انقلاب اسلامی اذعان داشت: مسئولان مربوطه باید با تمام امکانات، کارهای فرهنگی و موثری در جامعه به‌ویژه در جهت ترغیب و تشویق قشر جوان انجام دهند.

وی افزود: مردم ما مردمی قدرشناس هستند و اگر ببینند مسئولان وظایف خود را صادقانه و به نحو احسن انجام می‌دهند و در خدمت‌رسانی به آن‌ها کوتاهی نمی‌کنند و با مفاسد به‌ویژه اقتصادی و دست اندازی به بیت المال و با بی‌عدالتی‌ها مبارزه می‌کنند، خود مردم موجبات تقویت انقلاب را فراهم می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره وظیفه علما و مبلغان در مردمی‌تر برگزارشدن مراسمات انقلابی و ملی گفت: علما باید در کنار دعوت مردم  به دین، آن‌ها را از آثار و برکات انقلاب اسلامی آگاه کنند و در حمایت از انقلاب تشویق کنند زیرا بی‌تفاوت ماندن، پاسخگویی ما را در محضر پرودگار را به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه این انقلاب با رهبری امام (ره) به پیروزی رسیده است و مزیّن به نام اهل بیت (ع) است افزود: انقلاب با خون هزاران شهید آبیاری شده و تقویت این نظام باعث تقویت اسلام و مذهب اهل بیت (ع) است و با وجود اینکه نواقصی در گوشه و کنار آن وجود دارد ولی باید در حل این نواقص و برخی از مشکلات وکاستی‌ها متحد و هم‌دل باشیم تا انقلاب را به صاحب اصلی آن، حضرت حجت (عج) برسانیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسئولیت خطیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم‌های ملی و انقلابی بیان داشت: هرچقدر این مراسم‌ها جذاب و با شکوه و قابل استفاده برای مردم باشد استقبال مردم هم بیشتر می‌شود.

پروایی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم‌های ملی و انقلابی را با مشورت و بررسی‌های لازم برگزار می‌کند افزود: کسانی که در این عرصه خدمت می‌کنند افرادی دلسوز، انقلابی، مومن و متعهد هستند که درباره کیفیت و زمان و مکان برگزاری مراسم‌های ملی و انقلابی با افراد کاردان مشورت می‌کنند و در نهایت در این‌باره تصمیم می‌گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت استفاده از سخنران مناسب در مراسم‌های ملی و انقلابی گفت: مردم با هدف محکوم ساختن دشمنان انقلاب اسلامی، اعلام انزجار از استکبار جهانی و تقویت نظام اسلامی، انقلاب و ولایت فقیه در این مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند؛ به‌همین دلیل باید از سخنرانانی متناسب با جمع حضار برای سخنرانی دعوت کرد.

پروایی تصریح کرد: سخنرانانی که در چنین مراسم‌هایی دعوت می‌شوند پیش از هر چیز باید به حرف‌هایی که می‌زنند معتقد باشند و همچنین عالم و وارد به موضوع سخنرانی بوده و از طرفی بین مردم خوشنام باشند و به‌ویژه اینکه مردم از وی حرف‌شنوی داشته باشند تا در بصیرت افزایی مردم و به‌ویژه جوانان عزیز موثر و مفید باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر کاری که به مردم سپرده شود به بهترین نحو انجام می‌شود افزود: در جهت برگزاری مراسم‌های انقلابی و ملی باید به فکر و حرکت مردم تکیه کرد و با مدیریتی جامع کارها را به‌مردم و به‌ویژه جوانان سپرد.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تا دوران دفاع مقدس و بعد از آن هم تاکنون ثابت شده است که هر وقت اجرای  امور فرهنگی، اجتماعی و مراسم ملی ومذهبی به مردم به‌ویژه جوانان انقلابی، ولایی و لایقی که در دانشگاه، حوزه، بازار و در تمام بخش‌های جامعه هستند واگذار شده، به بهترین شکل انجام و اجرا شده است.

پروایی با گرامی‌داشت ایامی که به نام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نامگذاری شده است افزود: از همه مردم عزیز ایران اسلامی به‌ویژه مردم شریف استان شهیدپرور گیلان به‌خاطر حضور در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی تشکر وقدردانی می‌کنم.

وی گفت: از زحمات برادران وخواهران زحمتکش در شورای هماهنگی تبلیغات استان گیلان به‌ویژه برادر زحمتکش و ولایی وانقلابی حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای اشجری سپاسگزارم و توفیق خدمت مخلصانه برای همه آن عزیزان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار