کد خبر : 32070
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

قیمت‌ کالاها در بازار مصرف با درآمد مردم همخوانی ندارد

قیمت‌ کالاها در بازار مصرف با درآمد مردم همخوانی ندارد

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه عملکرد ضعیف دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات فشارهای زیادی را به مردم تحمیل کرده است، گفت:‌ قیمت کالاها با سطح درآمد مردم مطابقت ندارد.

به گزارش گیلانستان محمدحسین قربانی  اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات تاکنون عملکرد ضعیفی در کنترل و تثبیت شرایط بازار داشته‌اند به طوری که با نگاهی گذرا به سطح درآمدها و سفره‌های مردم نشانه‌های این سوء مدیریت به خوبی آشکار و هویدا می‌شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از وجود چنین مؤلفه مهم و تأثیرگذاری آن‌ها بر قیمت‌گذاری کالاها سخن گفت و عنوان کرد:‌ انجمن‌های صنفی و اتاق‌های اصناف که متولی امور تولیدات داخلی هستند یکی از این سرشاخه‌های اصلی جهت جلوگیری از نوسانات قیمت‌ها به‌شمار می‌روند.

قربانی مسئولیت وزارت بازرگانی و نظارت بر ساز و کار ورود کالاهای وارداتی به کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: قیمت‌گذاری کالاهایی که با ارز نیمایی،‌ ارز آزاد یا نرخ دولتی 4 هزار و 200 تومانی مجوز واردات می‌گیرند باید با حساسیت بیشتری توسط وزارت بازرگانی انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه فارغ از حوزه‌های کلان هیچ نظارتی بر عملکرد خرده فروشان انجام نمی‌شود ابراز داشت: ممکن است در مورد نحوه قیمت‌گذاری بر روی کالاها در درب کارخانه تصمیم‌گیری شود اما از اعمال نظارت‌های دقیق در شبکه توزیع خبری نیست.

وی با بیان اینکه جیب‌های خالی و سفره‌های مردم تاوان این سوء مدیریت‌ها را می‌دهند تصریح کرد: در خلال نوسانات ارز چند ماهه گذشته و به علت نبود همین سازو کارهای مشخص در حوزه دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات،‌ علاوه بر افزایش نجومی قیمت‌ها کیفیت کالاها نیز کاهش پیدا کرد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه مردم فشارهای زیادی ر‌ا به علت افزایش قیمت‌ها،‌ کم‌فروشی و احتکار تحمل می‌کنند افزود:‌ یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که دستگاه‌های نظارتی می‌توانند از آن برای ایجاد ثبات بازار استفاده کنند استفاده از نیروهای مردمی است.

قربانی مردم را رکن اساسی چرخه عرضه و خرید و فروش کالاها در بازار اعلام کرد و بیان داشت: دستگاه‌های نظارتی و سازمان تعزیرات علاوه بر مبارزه با گران فروشی و یا احتکار باید مردم را نیز به صحنه وارد کنند و ضمن استفاده از ظرفیت آنان، در جهت تثبیت بازار مصرف گام بردارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه شرایط فعلی بازار و قیمت سرسام‌آور برخی اقلام اساسی با جیب و درآمد مردم همخوانی ندارد ابراز داشت: مجلس قوانین مشخص و شفافی را برای اصلاح این وضعیت وضع کرده است اما این مقررات شفاف به خوبی اجرایی نمی‌شوند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار