کد خبر : 27843
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1397- 58: 17

گیلان ، تنها استانی که از خدمات توانبخشی هلال احمر بی بهره است

گیلان ، تنها استانی که از خدمات توانبخشی هلال احمر بی بهره است

به گزارش مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد که هنوز موفق به راه اندازی مرکز جامع توانبخشی در گیلان نشدیم.

به گزارش گیلانستان مهدی ولی پور در مراسم تقدیر از سرپرست روزنامه خبر شمال در استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار گفت  : رسانه ها پل ارتباطی ما با مردم هستند.
ولی‌پوردراین دیدار صمیمانه افزود: بدون حضور رسانه ، قطعا اقدامات و تلاش سازمانها به درستی پیش نمی رود و هر چه ارتباط ما با رسانه ها بیشتر باشد ، اعتماد عمومی نیز نسبت به ما بیشتر خواهد شد.

اگر مردم و داوطلبین را از سیستم هلال احمر حذف کنیم ، عملا تعطیل می شویم
وی مردم را تکیه گاه اصلی موسسات مردم نهاد دانست و اظهار داشت: اگر مردم و داوطلبین را از سیستم هلال احمر حذف کنیم ، عملا تعطیل می شویم .
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه دریافتی کل بودجه تملک هلال احمر کشور طی ۵ سال گذشته را سالانه ۲۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این در حالی است که بودجه بهزیستی استان گیلان طی یک سال  ۲۰۰ میلیارد تومان است .

گیلان از خدمات توانبخشی هلال احمر بی بهره است
ولی پور افزود :  دوسال است پیگیر راه اندازی مرکز جامع توانبخشی درمرکز استان هستیم  اما هنوز موفق نشده ایم این مهم را به سرانجام برسانیم؛ این در حالی است که ۷۰ سال از قدمت ارائه خدمات توانبخشی توسط هلال احمر در کشور می گذرد و گیلان تنها استانی است که از این خدمات بی بهره است.
این مسئول با دعوت از خیرین برای همکاری در این زمینه گفت:مراکز جامع توانبخشی هلال ، هم از نظر کیفیت مواد اولیه و هم قیمت دریافتی از مردم بسیار مناسب است و جنس خدماتی که هلال احمر در این مراکز ارائه می کند، منحصر بفرد است و حتی از سوی بهزیستی و علوم پزشکی نیز ارائه نمی شود.

فقط در ۳۰ نقطه حادثه خیز گیلان حضور داریم 
ولی پور ادامه داد :بر اساس برآورد ما، هلال احمرباید در ۳۰ نقطه حادثه خیز استان حضور داشته باشد اما در حال حاضر در ۱۳ نقطه حضور داریم و کار ما در امداد و نجات این است که پایگاه هایی در نقاط حادثه خیز استان داشته باشیم که بتوانیم در مواقع حساس به موقع حضور داشته باشیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود:استان قزوین علیرغم این که نصف جمعیت ، گردشگرپذیری  و حادثه خیزی گیلان را دارد ،دارای ۲۰پایگاه است که۱۹ پایگاه آن ثابت می باشد ولی در گیلان۱۳ پایگاه داریم که فقط ۸ پایگاه آن ثابت است.

اضافه شدن خودروهای جدید به ناوگان هلال احمر گیلان
ولی پور از اضافه شدن خودروهای جدید به ناوگان هلال احمر گیلان خبر داد و گفت : سال گذشته توانستیم تعدادی از خودروهای امدادی را از سیستم خارج و تعدادی خودروی جدید وارد ناوگان هلال احمر استان کنیم ؛ چرا که ۵۰درصد خودروهای هلال احمر فرسوده بود و باید در بازه زمانی ۱۵-۱۰سال گذشته از رده خارج می شدند که متاسفانه این اقدام انجام نشده بود .
وی در بخش دیگری از سخنانش با ذکر اینکه با اطمینان می گویم اگر حادثه ای در استان رخ دهد ، بدون کمک ازاستانهای دیگر می توانیم از عهده اش برآییم ،خاطر نشان کرد: در زلزله کرمانشاه یکی از استانهایی که در سر پل ذهاب حضور داشت، گیلان بود و از ۸ منطقه تقسیم شده ،۲ منطقه (انبار مرکزی و مدیریت لجستیک ) به گیلان تحویل داده شد.
گیلان ، بیست و نهمین استانی که امداد هوایی آن راه اندازی می شود
ولی پورهمچنین گفت: بیست و نهمین استانی هستیم که امداد هوایی آن راه اندازی می شود ، در صورتی که در حادثه خیزی، جزء ۵ استان اول کشور هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در خاتمه در خصوص وضعیت داروخانه هلال احمرمرکز استان نیز توضیح داد :متاسفانه داروخانه به منطقه ای رفت که توجیه ارائه خدمات دارویی را ندارد و درهمین راستا نیز براساس تصمیمات اشتباه در وزارت بهداشت ، واردات داروهای کمیاب که قسمتی از آن در اختیار هلال احمر بود ، به چند شرکت خصوصی واگذار شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار