کد خبر : 35011
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری:

گیلان آماده پذیرایی از ۱۷ میلیون گردشگر نوروزی است

گیلان آماده پذیرایی از ۱۷ میلیون گردشگر نوروزی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در گیلان این استان می‌تواند پذیرای ۱۷ میلیون گردشگر نوروزی در طول تعطیلات ۲۰ روزه باشد.

به گزارش گیلانستان شهرود امیرانتخابی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق محاسبات انجام شده و با توجه به امکانات و زیرساخت‌های اقامتی موجود در گیلان این استان قادر است در تعطیلات 20 روزه پذیرای حدود 17 میلیون گردشگر نوروزی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از وجود 2 هزار و 150 تأسیسات گردشگری در استان خبر داد و عنوان کرد: زیرساخت‌های اقامتی ثابت استان گیلان شامل هتل‌ها،‌ مجتمع‌های اقامتی گردشگری، خانه مسافرها، واحدهای پذیرایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

امیرانتخابی آمادگی مدارس،‌ مهمان‌سراهای دولتی، خوابگاه‌های دانشجویی و کمپ‌های نوروزی برای اسکان مسافران را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به سرانه زیرساخت‌های موجود در گیلان می‌توانیم پذیرای حدود 17 میلیون مسافر نوروزی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 9 میلیون گردشگر نوروزی وارد استان گیلان شد ابراز داشت: پیش‌بینی ما در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این است که با توجه به امکانات فراهم شده و افتتاح قطار قزوین -‌ رشت تعداد مسافران نوروزی امسال 20 تا 30 درصد افزایش پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان وضعیت زیرساخت‌های گردشگری این استان با مراکزی نظیر مشهد مقدس و مازندران را متفاوت دانست و ابراز داشت: امکانات گردشگری گیلان به نسبت مشهد مقدس و حتی مازندران در سطح بسیار پائین‌تری قرار دارد.

امیر انتخابی تغییر رویکردها در حوزه گردشگری گیلان و اجرای طرح‌هایی نظیر بوم‌گردی توسط استانداری را زمینه‌ساز ارتقاء جایگاه گیلان در حوزه گردشگری خواند و گفت: با افزایش امکانات و اهتمامی که در استان شکل گرفته بحث گردشگری در گیلان روز به روز در حال پررنگ‌تر شدن است.

وی تمهیدات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برای پذیرایی از مسافران نوروزی را برشمرد و افزود: ارائه تورهای گیلان‌گردی ارزان قیمت توسط دفاتر و آژانس‌‌های مسافرتی و برپایی غرفه‌های صنایع دستی در تمام شهرستان‌ها از جمله این اقدامات محسوب می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره‌های نوروزی در حوزه میراث فرهنگی استان از ابتدای فروردین تا انتهای تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: معرفی صنایع دستی روستاهای قاسم‌آباد و فشتکه با ارائه بروشورهای تبلیغاتی در دستور کار قرار دارد.

امیر انتخابی برپایی سفره‌های هفت‌سین در ورودی شهرها و دادن هدیه به نخستین مسافران نوروزی در فرودگاه رشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: چاپ بروشور برای تقویت بعد میراثی و صنایع‌دستی استان نیز از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در ایام نوروز است.

وی معرفی مسیرهای گردشگری جدید گیلان به مسافران نوروزی برای افزایش ماندگاری آنان در استان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: راه‌اندازی 700 غرفه صنایع‌دستی و آمادگی 17 موزه در سراسر گیلان برای معرفی داشته‌های استان به مسافران از جمله تمهیدات اندیشیده شده برای ایام نوروز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه نظارت بر اماکن و تأسیسات گردشگری استان را جدیت انجام می‌شود ابراز داشت: با واحدهای اقامتی و گردشگری که از دستورالعمل‌های تعیین شده پیروی نکنند به‌صورت تذکر شفاهی، تذکر کتبی و پلمپ واحد برخورد می‌شود.

امیر انتخابی از‌ آمادگی 4 اکیپ نظارتی و 20 کارشناس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برای بازدید از تأسیسات اقامتی استان سخن گفت و عنوان کرد: گشت‌های نظارتی مشترک با تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و اماکن نیروی انتظامی در ایام نوروز انجام می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

گیلانی دوشنبه , 27 اسفند 1397 - 12:58

فقط روی صندلی نشستین حرف میزنید یه دسشتویی تو خیابونهای رشت پیدا نمیشه یه راهی رو مسافر میخواد بره مشخص نیست کدوم رستوران خوبه یا بده کیفیت داره یا نه هیچ نظارتی نیست فقط آمار تحویل ملت بدین خاک تو سرتون

رفتن به نوار ابزار