کد خبر : 27644
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397- 18: 14

گیلان از استان‌های برتر کشور در حوزه امنیت اجتماعی است

گیلان از استان‌های برتر کشور در حوزه امنیت اجتماعی است

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: رتبه امنیت اجتماعی و عمومی استان گیلان رتبه مطلوبی بوده و گیلان جزء ۱۰ استان برتر کشور در حوزه امنیت اجتماعی و عمومی است.

به گزارش گیلانستان، سردار محمدرضا اسحاقی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاران  تلاش گسترده‌ای در راستای تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی به موقع دارند اظهار داشت: خبرنگاران در راستای فعالیت خود احساس دین و مسئولیت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه خبرنگاران دغدغه‌مندان جامعه هستند و حس مسئولیت‌‌پذیری ویژه‌ای در جامعه دارند تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه گله‌مندی و انتقادات مردم از مسئولان باید ریشه‌یابی و  شفاف‌ساری شود.

سردار اسحاقی با تاکید بر اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و رساندن دغدغه و مطالبات مردم به مسئولان از سوی خبرنگاران به درستی محقق می‌شود خاطرنشان کرد: دغدغه‌مندی خبرنگاران تنها در راستای رفع مشکلات، موانع و بالندگی همه جانبه جامعه است.

وی با اشاره به اینکه احساس مسئولیت‌پذیری اصحاب رسانه امری پسندیده است و این قشر زحمتکش همواره مسئولیت‌خواهی مدیران و مسئولان را دنبال می‌کنند تاکید کرد: ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی بهانه‌ای برای پاسداشت مقام و جایگاه ویژه اصحاب رسانه است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه شهدای گرانقدری در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای جان خود را فدا کردند تاکید کرد: شهدای این عرصه حتی در خارج از مرزهای ایران اسلامی برای روشنگری و حقیقت‌طلبی جان‌خود را نثار انقلاب اسلامی کرده‌اند.

سردار اسحاقی با تاکید بر اینکه عرصه کار خبرنگاری به طور حتم عرصه‌ای دشوار و طاقت‌فرسا است خاطرنشان کرد: تمامی داشته‌های ایران اسلامی از استقلال، آزادی، امنیت و آرامش در سایه فداکاری و از جان گذشتگی شهدا به ارمغان آمده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی هر روز در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیازمند از جان گذشتگی، ایثار و توانمندی هستیم گفت: کار، تلاش و مسئولیت‌پذیری بیشتر در جامعه امروز ضروری و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای کاهش برخی سختگیری‌های عرصه فعالیت اصحاب رسانه تلاش می‌کند تا سخت‌گیری‌های حوزه فعالیت این قشر کاهش یابد گفت: در حوزه انتظامی ماموریت‌های خلق‌الساعه است و فعالیت رسانه‌ای در این عرصه گاه با محدودیت‌هایی مواجه است و تلاش است از این سختگیری‌ها کاسته شود.

سردار اسحاقی با تاکید بر اینکه هر چه نشست‌ها و ارتباطات اصحاب رسانه با پلیس بیشتر شود بخش عمده‌ای از موانع قانونی در این عرصه برطرف می‌شود افزود: برخی مشکلات و محدودیت‌ها در این حوزه به دلیل ارتباطات ناکافی این دو قشر با یکدیگر است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه این نشست تنها به منظور تجلیل و قدردانی از اصحاب رسانه برگزار شده و ارائه گزارش عملکرد در این مراسم انجام نمی‌شود  خاطرنشان کرد: در مراسم تجلیل روز خبرنگار باید به طور مطلوب از تلاش این اقشار زحمتکش تقدیر و تجلیل شود.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه خبرنگاران نگاهی مثبت و خیراندیش در راستای افزایش امنیت در جامعه دارند و در استان گیلان شرایط امنیتی مطلوب است تصریح کرد: استان گیلان جزء استان‌های امن کشور محسوب می‌شود و این امر یک افتخاری است.

وی با بیان اینکه رتبه امنیت اجتماعی و عمومی استان گیلان رتبه مطلوبی بوده و گیلان جزء ۱۰ استان برتر کشور در حوزه امنیت  اجتماعی و عمومی است تاکید کرد: این افتخار به طور حتم با مشارکت مردم محقق شده و ارتقای این رتبه مطلوب با افزایش مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر می‌شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه مردم گیلان مردمی فرهنگی و مقید به قانون هستند و بخش گسترده‌ای از امنیت حاکم بر استان به واسطه همکاری و مشارکت مردم محقق شده است گفت: امنیت در بستر مشارکت مردم تولید، حفظ و نگهداری می‌شود.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه قشر فرهیخته رسانه در تولید، حفظ و نگهداری این نعمت بزرگ تاثیرگذار هستند خاطرنشان کرد: امنیت زیرساخت حوزه‌های مختلف عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه نقش خبرنگار در ایجاد امنیت روانی و اجتماعی جامعه نقشی  بی‌بدیل است تصریح کرد: این امر یک باور است که همه اقشار جامعه در تولید و حفظ امنیت اثرگذار هستند و برخی  اقشار چون اصحاب رسانه اثرگذاری بیشتری در جامعه دارند زیرا امنیت محصول تولید جمعی است.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه در جریان‌ انداختن  احساس امنیت در جامعه عامل موفقیت  یک جامعه است و این فرآیند هنر افرادی‌ است که مسئولیت پذیرانه اقدامات خود را دنبال می‌کنند گفت: امکان و بستر ترویج رفتارهای عاقلانه و منطقی در جامعه همه روز در دست اصحاب رسانه است.

وی با بیان اینکه بازگرداندان امنیت روانی افکار عمومی در راستای افزایش امنیت از وظایف اصحاب رسانه است و این ابزار به دست خبرنگاران سپرده شده است افزود: نقش اصحاب رسانه نقشی برجسته بوده و تعهد کاری و حرفه‌ای این قشر موجب توسعه و رواج امنیت و امید در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار