کد خبر : 1276
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مهر 1394- 57: 21

گیلان با کمبود معلم مرد روبه رو است

گیلان با کمبود معلم مرد روبه رو است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از وجود یک‌هزار نیروی معلم زن مازاد در این استان خبر داد و گفت: گیلان کمبود معلم مرد دارد.

به گزارش “در گیلان” ،  مهدی حاجتی بعد از ظهر امروز در جلسه آموزش و پرورش گیلان با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده از نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدماتی برای جبران کمبود نیرو، اظهار کرد: کارگروه جذب نیرو در آموزش و پرورش استان تشکیل شده است.

وی به بررسی وضعیت نیروهای واجد شرایط در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان یک‌هزار نفر معلم زن اضافه دارد و این امر محصول نبود برنامه‌ریزی یا فشار سیاسی در سال‌های گذشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه نیروها بدون محاسبه به آموزش و پرورش اضافه شدند، تصریح کرد: سال گذشته ۲۳ هزار ساعت حق‌التدریس پرداخت کردیم و این معادله همچنان مجهول است ضمن اینکه با کمبود معلم مرد در استان مواجه هستیم.

وی به وجود یک هزار و ۹۱۳ نفر نیروی مازاد پیش‌دبستانی و خرید خدمت در گیلان اشاره کرد و گفت: از بین نیروهای مذکور ۳۷۵ نفر حائز شرایط جذب شناسایی شدند.

حاجتی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق گیلان تعداد ۲۰۹ نفر معلم زن کمبود داریم، بیان کرد: در بیشتر مناطق با معلم اضافی زن مواجه هستیم.

وی تقسیم نیروی انسانی در مناطق مختلف را سخت دانست و خاطرنشان کرد: تعداد ۵۰ نفر از ۳۷۵ نفر مذکور برای مقطع ابتدایی در نظر گرفته شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از تعطیل کردن بسته‌های حمایتی در استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم از نیروهای پیش‌دبستانی و دبستانی در مناطق مورد نیاز استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه مهر در ابتدای سال تحصیلی امسال، تصریح کرد: مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی در بازگشایی مدارس حضور پیدا کردند.

حاجتی به برگزاری ۲۰۰ جلسه برای آغاز تحصیلی امسال در آموزش و پرورش گیلان اشاره کرد و یادآور شد: یک‌هزار و ۱۸ مصوبه برای آغاز سال تحصیلی در گیلان داشتیم./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار