کد خبر : 31665
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397- 22: 18

گیلان تا سه روز آینده شاهد وزش باد گرم است

گیلان تا سه روز آینده شاهد وزش باد گرم است

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از نفوذ جریانات جنوبی و وزش باد گرم در استان طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش گیلانستان، مازیار غلامی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانات جنوبی و تقویت توده هوای گرم در منطقه است که بر این اساس طی ۷۲ ساعت آینده وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه های گاهی شدید / خیلی شدید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی این مدت در پاره ای نقاط جلگه ای پدیده مه دور از انتظار نیست و بتدریج از پنجشنبه عصر، با شمالی شدن جریانات، افزایش ابر، وزش باد (گاهی شدید) ، کاهش دما، بارندگی (در ارتفاعات بالادست بارش برف) و احتمال رعد و برق تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان وضعیت جوی امروز را صاف تا قسمتی ابری، وزش باد گرم (عصر و شب بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید) عنوان و برای فردا (چهارشنبه) نیز آسمان استان را صاف تا نیمه ابری، در بعضی نقاط جلگه ای مه صبحگاهی، افزایش ابر، وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید پیش بینی کرد.

غلامی بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته را با ۱۶ درجه مربوط به کیاشهر، لاهیجان و منجیل و کمینه دمای فردا را با ۱۱ درجه مربوط به بندرآستارا ذکر کرد.

وی گفت: بیشینه دمای امروز رشت ۲۵ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان گیلان نیز ۱۴ درجه خواهد بود./ ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار