کد خبر : 88662
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401- 12: 12

گیلان در تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی ندارد

گیلان در تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی در گیلان وجود ندارد و همه چیز تحت کنترل است.

به گزارش گیلانستان، صالح محمدی شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران، اظهار کرد: در سال گذشته بار تأمین کالاها بویژه میوه شب عید بر دوش دولت بود اما امسال فقط جنبه نظارتی دارد.

 

وی با بیان اینکه تنظیم بازار شب عید استانی شده است، افزود: ستاد تنظیم بازار شب عید امسال در مراکز استان‌ها تشکیل و پیگیری می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تقارن ماه رمضان با نوروز باستانی، بیان کرد: گیلان آماده پذیرایی از نوروز و ماه رمضان است.

 

محمدی با بیان اینکه فراوانی محصولات در گیلان مورد تاکید است، گفت: هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی در گیلان وجود ندارد و همه چیز تحت کنترل است.

 

حمایت از مصرف کنندگان در اولویت است

 

وی با تاکید نظارت ویژه از بازار شب عید، افزود: مانورهای نظارتی به صورت شبانه از بازار ِگیلان انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تدارک لازم برای تأمین میوه شب عید دیده شده است، گفت: بیش از ۳۰ مرکز توزیع در نقاط مختلف استان گیلان کار توزیع انواع میوه را بر عهده دارند.

 

محمدی با بیان اینکه حمایت از مصرف کنندگان در اولویت قرار دارد، در نرخ گذاری میوه در گیلان زیر قیمت بازار صورت خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار نیازمند عزم همگانی است، افزود: سازمان صمت، اتاق اصناف، تعزیرات به همراه جهاد کشاورزی وظیفه نظارت بر بازار عهده دار هستند.

 

برخورد با برهم زنندگان امنیت غذایی

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برخورد با برهم زنندگان امنیت غذایی مردم مطالبه جدی است، گفت: در برخورد با مداخله گران بازار و برهم زنندگان امنیت غذایی قاطع و جدی هستیم.

 

محمدی با بیان اینکه قیمت گوشت در گیلان متعادل است، اضافه کرد: روزانه ۱۵۰ تن گوشت قرمز در گیلان صرف می‌شود که از این میزان ۹۰ تن در استان تأمین می‌شود.

 

وی از توزیع بیش از ۴۰۰ تن گوشت منجمد در گیلان خبر داد و افزود: این میزان گوشت منجمد در راستای تعادل سازی بازار استان توزیع شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، این استان را یکی از قطب‌های اثرگذار تولید مرغ در کشور برشمرد و بیان کرد: روزانه ۶۵۰ تن گوشت مرغ در گیلان تولید می‌شود که ۲۷۰ تن نیاز استان بوده و مابقی به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

 

مردم گیلان دغدغه‌ای برای تأمین مرغ نداشته باشند

 

محمدی با اشاره به پرورش ۱۶ میلیون قطعه مرغ در گیلان، اضافه کرد: مردم گیلان هیچ دغدغه و نگرانی در تأمین مرغ نداشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه گیلان دومین استان تولیدکننده برنج کشور است، افزود: قیمت برنج پایین‌تر از قیمت واقعی است و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان برنج نسبت به این موضوع گله مند هستند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنج به اندازه کافی در استان موجود است، گفت: گیلان در تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار