کد خبر : 18610
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1396- 34: 11

گیلان در شب عاشورا سراسر ماتم و عزا

گیلان در شب عاشورا سراسر ماتم و عزا

استان گیلان در شب عاشورای حسینی سراسر عزادار است.

به گزارش گیلانستان، هرساله قطب مذهبی گیلان در شب تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان هیئت‌های عزاداری از سراسر استان گیلان و استان‌های هم‌جوار است.

حضور هیئت‌های عزاداری در قالب دستجات سینه‌زنی، زنجیرزنی، کرنی نوازی و دمام زنی از شهرهای مختلف استان ازجمله رشت، سنگر، کوچصفهان، چابکسر، رودسر، لنگرود و لاهیجان در صحن و سرای آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه همچنان ادامه دارد.

در این شب به‌سان سال‌های گذشته شاهد حضور هیئت‌های عزاداری از استان‌های مازندران و سایر استان‌های همسایه گیلان خواهیم بود که با طی کردن مسافتی طولانی خود برای نشان دادن ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع)، خود را به حرم مطهر برادر امام رضا (ع) می‌رسانند.

حرم مطهر خواهر حضرت رضا (ع)  و بقعه متبرکه دانا علی در شهر رشت نیز شاهد حضور هیئت‌های مختلف عزاداری از روستاهای اطراف شهرستان رشت و شهرهای هم‌جوار است که حضور این هیئت‌ها با استقبال عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت رشت همراه است.

شب گذشته نیز شهرستان رودسر در شرق گیلان شاهد اجتماع عظیم مردم در شب تاسوعای حسینی بود.

از ماسال خبر می‌رسد که در شام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز تجمع عظیم مردم ماسال برگزار خواهد شد.

امروز در اسالم از توابع شهرستان تالش نیز شاهد اجتماع باشکوه مردم اهل تسنن و تشیع این بخش در جوار حرم مطهر شهدای گمنام این شهر بودیم.

در رودبار نیز شایان مصلح بازیکن گیلانی تیم فوتبال پرسپولیس تهران نوحه‌خوانی کرد.

علاوه بر برپایی این اجتماع باشکوه در شهرهای مختلف، بقاع متبرکه و آستان مقدس امام زادگان در استان گیلان نیز میزبان هیئت‌های مختلف عزاداری هستند.

اطعام عزاداران توسط مردم، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و گلاب‌پاشی در محافل عمومی و پذیرایی در قالب مجمع (اطعام عزاداران بر روی سینی) از دیگر انواع پذیرایی در مساجد از هیئت‌های عزاداری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار