کد خبر : 83850
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

گیلان دوازدهمین استان تولید کننده گوشت بوقلمون کشور

گیلان دوازدهمین استان تولید کننده گوشت بوقلمون کشور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان دوازدهمین استان تولید کننده گوشت بوقلمون کشور است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، حجت علی اکبرنژاد در گفت و گویی با بیان اینکه گیلان رتبه دوازدهم را در تولید گوشت بوقلمون و رتبه اول را در تولید جوجه یک روزه بوقلمون دارد، اظهار کرد:  تولید گوشت بوقلمون گیلان فقط به مصرف استان می رسد و به اندازه ای نیست که بتوان به دیگر استان نیز صادر شود.

 

وی با بیان اینکه اخیرا مصرف گوشت بوقلمون در استان افزایش یافته است، افزود: قیمت گوشت قرمز بر میزان مصرف گوشت بوقلمون در استان تاثیر دارد و هر چقدر گوشت قرمز افزایش پیدا کند مردم استقبال بیشتری به خرید گوشت بوقلمون دارند.

 

علی اکبرنژاد ادامه داد: از سرمایه گذاران جدید در پرورش و تولید گوشت بوقلمون در استان حمایت می کنیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سه واحد تولید جوجه بوقلمون یک روزه در گیلان در یک دوره، ۶۲۴ هزار و ۳۱۴ قطعه جوجه بوقلمون تولید و به بازارهای مصرف عرضه کردند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جوجه یک روزه در بازارها بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۴۸ تن گوشت بوقلمون در گیلان تولید شده است یادآور شد: گیلان ۱۶ واحد تولید بوقلمون گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۸۶ هزار و ۴۰۰ قطعه را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر جوجه یک روزه تولید شده در استان به سایر استان‌ها از جمله کرج و کردستان صادر می‌شود، تصریح کرد: گیلان هشت واحد تولید بوقلمون مولد دارد که با ظرفیت تولید ۴۹ هزار و ۷۰۰ قطعه در هر دوره مقام نخست کشور را دارد.

 

علی اکبرنژاد گفت: هر دوره تولید بوقلمون گوشتی چهار ماه و نیم و دوره تولید جوجه یک روزه دو ماه است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار