کد خبر : 25948
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵

گیلان دو برابر ظرفیت زندان‌هایش زندانی دارد

گیلان دو برابر ظرفیت زندان‌هایش زندانی دارد

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه دو برابر ظرفیت زندان‌های استان زندانی در گیلان وجود دارد گفت: تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری گیلان ۸ درصد افزایش دارد.

به گزارش گیلانستان، احمد سیاوش‌پور ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در رشت اظهار داشت: از ابتدای سال 97 تاکنون تعداد زندانیان استان گیلان بیش از 5 درصد افزایش داشته است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه دو برابر ظرفیت زندان‌های استان، زندانی در گیلان وجود دارد تصریح کرد: امسال تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری گیلان 8 درصد افزایش داشته که عمدتاً مربوط به نزاع و درگیری است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح “توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی” در گیلان گفت: برای شروع این طرح باید 2 روستا را به عنوان نمونه در نظر گرفت.

جبار کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر طرح “توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی” از ابتدای بر روی 200 روستا اجرا شده و موفق نشود سبب هدر رفت بیت‌المال می‌شود.

وی شورای برنامه‌ریزی استان گیلان را بالاترین مرجع تصمیم‌گیری استان دانست و ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم تا سایر نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور داشته باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت موظف است تا 15 درصد حجم خود را کاهش دهد خاطرنشان کرد: امروز باید بررسی شود که این مسئله چه مقدار در استان گیلان اجرایی شده است.

قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش بودجه هزینه‌ای استان گیلان در دو سال گذشته گفت: این اداره در سال گذشته نفری 25 ساعت اضافه کار با اعتبار 800 میلیون تومان به کارکنانش داد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان نیز در این جلسه با اعلام اینکه ازمایشگاه ژنتیک این اداره فعال شده است خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گیلان جزء 8 استان کشور است که آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی دارد.

مهدی قربانی‌ثمین با تاکید بر اینکه سهم پزشکی قانونی گیلان از اعتبارات عادلانه داده نشده است تصریح کرد: در سال 94 اضافه کار پزشکان این اداره 640 میلیون تومان بود که در سال 96 به 320 میلیون تومان رسید./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار