کد خبر : 52472
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان؛

گیلان رتبه نخست هرم تولید مرغ کشور/پیش‌بینی تولید افزون بر ۲۸ هزار تن گوشت در استان

گیلان رتبه نخست هرم تولید مرغ کشور/پیش‌بینی تولید افزون بر ۲۸ هزار تن گوشت در استان

به گزارش گیلانستان،«میرحجت علی اکبرنژاد» با تبریک هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی، بیان کرد: از دیرباز کشاورزی جایگاه ویژه ای در تولید، معیشت و اشتغال داشته و سرزمین و فرهنگ ایران با کشاورزی پیوند ناگسستنی دارد.   معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان افزود: امروزه بخش کشاورزی با اتکا به دانش روز یکی از ارکان پیشرفته

به گزارش گیلانستان،«میرحجت علی اکبرنژاد» با تبریک هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی، بیان کرد: از دیرباز کشاورزی جایگاه ویژه ای در تولید، معیشت و اشتغال داشته و سرزمین و فرهنگ ایران با کشاورزی پیوند ناگسستنی دارد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان افزود: امروزه بخش کشاورزی با اتکا به دانش روز یکی از ارکان پیشرفته تولید و اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید.

 

علی اکبرنژاد در ادامه طی گزارشی با بیان اینکه در سال ۹۸ تولید گوشت است ۲۸.۳۹ هزار تن و تولید شیر استان ۲۸۶.۶۵ هزار تن بوده است، اظهار کرد: در سال ۹۹ انتظار تولید ما در گوشت۲۸.۹۴ هزار تن و در شیر ۲۹۷.۵۴ هزار تن است.

 

وی اضافه کرد: برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان جهت افزایش تولید شیر و گوشت استفاده از سنتز نژاد و تولید ترکیب های نژادی، ترمینال کراس، بهبود مدیریت در واحدهای تولیدی، فعال‌سازی واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال صنعتی و کوچک روستایی، پرداخت تسهیلات و نظارت بر روند افزایش تولید و نیز طرح‌های بهبود خوراک دام و استفاده از اسپرم‌های پروف پرتولید در واحدهای دامداری است.

 

وی همچنین بیان کرد: در مدت ۲ ماهه ابتدایی امسال بیش از ۴۵ هزار تن نهاده خوراک دام در استان توزیع شده است.

 

علی اکبرنژاد گفت: در این مدت با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام بیش از ۳۱ هزار تن نهاده در اختیار تولیدکنندگان بخش دام و طیور گیلان قرار گرفته است.

 

وی همچنین از توزیع بیش از ۱۵ هزار تن کنجاله سویا، ۱۲ هزار تن ذرت و ۴ هزار و ۱۵۰ تن جو دامی با قیمت‌های مصوب با مساعدت شرکت پشتیبانی در گیلان خبر داد و افزود: این مقدار نهاده خوراک دام توزیع شده از طریق اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مرغداران و دامداران در اختیار تولیدکنندگان گذاشته شده است.

 

وی به سهم به‌سزای استان گیلان در بحث تولید طیور، دام و صادرات آن به دیگر استان‌ها در سطح کشور اشاره کرد و افزود: استان گیلان در حوزه صنایع بالادست حائز رتبه‌های برتر کشوری است و با وجود چندین واحد مرغ اجداد هم‌اینک در رتبه نخست هرم تولید مرغ کشور قرار دارد.

 

علی اکبرنژاد استان گیلان را یکی از استان‌های تعیین‌کننده تأمین مرغ بازار بزرگ تهران اعلام کرد و افزود: واحدهای فعال و شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ تولید مرغ در استان گیلان علاوه بر پوشش نیازهای داخلی استان به مراکز و شهرهای همجوار نیز صادرات انجام می دهند.

 

وی اذعان کرد: افزایش سطح جوجه‌ریزی و تولید مرغ از جمله اقداماتی است که جهاد کشاورزی گیلان برای پوشش‌دهی بازار از قبل برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد.

 

علی‌اکبرنژاد ضمن تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان و فعالان عرصه تولید دام و طیور به تأثیر شیوع ویروس کرونا در کشور به‌ویژه بر روی فعالیت واحدهای جوجه‌ریزی اشاره کرد و گفت: تمام بخش‌های دام و طیور از این بحران آسیب‌ دیده‌اند.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار