کد خبر : 37982
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

گیلان مجری طرح سفیران اجتماعی می‌شود

گیلان مجری طرح سفیران اجتماعی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: گیلان یکی از پنج استان مجری طرح سفیران اجتماعی بصورت آزمایشی است.

به گزارش گیلانستان فیروز فاضلی با بیان اینکه شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همت همگانی است، افزود: در موقعیتی هستیم که فرهنگ و کانون خانواده موجب تهاجم است و مساجد از ظرفیت‌هایی است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌بایست مورد اهتمام باشد.

وی با بیان اینکه طرح سفیران اجتماعی برای نخستین بار با هدف شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در پنج استان کشور به صورت آزمونه اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این طرح با بهره گیری از نیروهای فعال و توانمند هر منطقه به صورت مشارکتی و مشاوره‌ای اجرا می‌شود.

این استاد دانشگاه، طلاق، اعتیاد، رفتارهای نابهنجار و گرایش به فرهنگ غرب و … را برخی از آسیب‌های اجتماعی جامعه بر شمرد و گفت: شهرستان شفت بعنوان مجری طرح سفیران اجتماعی بصورت پایلوت انتخاب شده است.

فاضلی اضافه کرد: طرح سفیران اجتماعی در شهرستان شفت به صورت پایلوت اجرا می‌شود و بعد از بازدید و دریافت گزارش‌های این طرح، در ١٥ شهرستان دیگر استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مساجد ظرفیت بالایی در نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی دارند و باید تلاش شود کارکردهای مساجد احیا و مخاطب سازی بویژه در نسل نو مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر پیشینه تاریخی و فرهنگی گیلان گفت: این استان دارای آداب و سنن کهن و همچنین بن مایه‌ای معنویست لذا حفظ آداب و رسوم گذشتگان در کنار پیشرفت‌های تکنولوژی امروز بسیار حائز اهمیت است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گیلان اضافه کرد: شهرستان شفت دارای بزرگان و عالمان فرهیخته است و پایلوت قرار دادن این شهرستان برای اجرای طرح سفیران اجتماعی تصمیمی ارزنده است.

فاضلی تأکید کرد: امروزه با وجود شرایط کنونی مساجد بیش از پیش باید با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری، مخاطب سازی شود.

بالغ بر ٩٠٠ کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان فعال است.

انتهای پیام/اداره فرهنگ و ارشاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار