کد خبر : 17199
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱

گیلان مقام اول کشور در اشتغال را کسب کرد/ هرزمان “ورق آهنی” مخصوص راه آهن تهیه شود، 2 ماه بعد سوت قطار را خواهیم شنید

گیلان مقام اول کشور در اشتغال را کسب کرد/ هرزمان “ورق آهنی” مخصوص راه آهن تهیه شود، 2 ماه بعد سوت قطار را خواهیم شنید

استاندار گیلان گفت: مسئولیت ساخت راه آهن با وزارت راه است و تامین اعتبارات آن نیز بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور می باشد ولی ما دلمان برای استان می سوزد و پیگیر این موضوع هستیم.

به گزاش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، محمد علی نجفی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار نمود: گیلان در 4 سال اخیر فرصت های خوبی برای ایجاد فضای کسب و کار به دست آورد و مردم این استان هم در انتخابات اخیر به شعارهای دولت اعتماد کردند.

استاندار گیلان با اشاره به آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: از اعضای محترم شوراها می خواهیم شهردارانی انتخاب کنند که مجرب، پاکدست و امین باشند و در انتخاب های خود از ظرفیت بالای جوانان و بانوان هم غافل نشوند. در روستاها بیش از 141 دهیار زن داریم که انصافا موفق هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 8000 پروژه عمرانی طی 4 سال اخیر در استان گیلان به بهره برداری رسید، ابراز نمود: فرصت اشتغال را باید بیشتر در این استان فراهم کنیم.

نجفی با اشاره به وضعیت اشتغال در دولت تدبیر و امید تاکید کرد: گیلان جزء 5 استان اول کشور در بیکاری بود و نرخ بیکاری تا سال 92 در حالی 15.6 درصد برای گیلان گزارش می شد که میانگین کشوری کمتر از 11 درصد بود. ولی ما در طول 4 سال اخیر این نرخ را به 11.3 درصد کاهش دادیم و حتی در فصول بهار به زیر 10 درصد رساندیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه طبق آمار مقام اول کشور در فضای کسب و کار را داریم گفت: منطقه آزاد انزلی تا سال 92 جزو بخش های فراموش شده کشور بود اما امروز جزو برترین هاست.

وی با اشاره به پروژه راه آهن قزوین رشت اظهار کرد: مسئولیت ساخت راه آهن با وزارت راه است و تامین اعتبارات آن نیز بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور می باشد ولی ما دلمان برای استان می سوزد و پیگیر این موضوع هستیم.

نجفی ادامه داد: تمام موانع راه آهن حل شده است و پیمانکار فقط باید یک ورق آهنی را از استان خوزستان تهیه و به گیلان بیاورد اما کمی لجبازی کرده است و اگر این ورق آهنی تهیه شود 2 ماه بعد سوت قطار را خواهیم شنید و در کوتاهترین زمان به بهره برداری خواهیم رساند.

استاندار گیلان در پایان ابراز نمود: یک نهاد خاص که نمی خواهم نامش را ببرم چند هفته گذشته طی ملاقاتی که داشتیم بسیار به ما ابراز محبت و لطف نمودند و ضمن تحسین کارهایمان گفتند با توجه به شرایط امروز توانستید استان را خوب به پیش ببرید.

لازم به ذکر است این نشست خبری ساعت 11 و 30 دقیقه آغاز و تا ساعت 13 و 45 دقیقه ادامه یافت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

صفا پنجشنبه , 2 شهریور 1396 - 15:07

آقای استاندار محترم بجای کلی گویی بفرمایید چه مقدار از بیکاری و چند نفر و در کجاها مشغول به کار شده اند تا امثال حقیر ضمن تایید صحت مدعای شما بعنوان یک حامی دولت حداقل در این موضوع اشتغال بتوانیم از عملکرد دولت در این بخش دفاع کنیم.

رفتن به نوار ابزار