کد خبر : 39992
تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398- 56: 15

گیلان مهمانسرایی برای هدر رفتن بیت المال/ وقتی مسئولان استان سرویس دهنده مشاورین و کارشناسان دستگاه‌های کشوری می شوند! + جزئیات

گیلان مهمانسرایی برای هدر رفتن بیت المال/ وقتی مسئولان استان سرویس دهنده مشاورین و کارشناسان دستگاه‌های کشوری می شوند! + جزئیات

بی تردید استانداری گیلان که مجری و ناظر بر سایر دستگاه ها است، خود می بایست التزام بیشتری به این موضوع داشته باشد و طرح جلسات تکلیفی چون آزاد سازی حریم ۶۰ متری ساحل، نبایستی به تسهیل در ارایه چنین خدماتی منجر شود. بهتر است اگر‌ شام و ناهار و سوغاتی ای قرار است به این مهمانان داده شود، از جیب شخصی مدیران باشد، نه از کیسه بیت المال.

به گزارش گیلانستان ،از گذشته تا کنون گیلانیان به مردم مهمان نواز شهره بودند و این خصوصیت نیکو نیز ریشه در فرهنگ دیرینه مردم این خطه دارد.آب و هوای مطلوب، طبیعت مثال زدنی و شعور بالای مردم و سهولت در حمل و نقل جاده ای باعث شده تا در چند ساله اخیر بیش از پیش حضور مهمانان به استان گیلان، به ویژه در ایام تعطیل و پایان هفته را شاهد باشیم.

اما فارغ از این بحث یک جریان در سایه ای برخی از این حضورها را دولتی و سازمانی می کند.

بعضا دیده می شود که به مناسبت جلسات عجیب و غریب کارشناسان، مشاورین و مدیران ستادی عموما نیز در روزهای پس از چهارشنبه به همراه خانواده به استان گیلان سفر نموده تا هم حضور در جلسه داشته باشند و هم از مهمانسراها و امکانات دولتی اعم از پذیرایی تا تفریحات دیگر بهره مند گردند و هزینه همه اینها نیز بر دستگاه مربوطه تحمیل می گردد.

جالب آنکه مکاتباتی نیز از سوی وزارتخانه یا سازمان کشوری انجام می شود و از روزهای قبل مدیران استانی را به سرویس دهی به این دسته از افراد، تلویحا فرا می خواند.

حال سوال این است که با این وضعیت معیشتی مردم، با این وضعیت پرداختی به کارکنان دولت که از سویی با افزایش سالانه حقوق اما مزایای آنان شامل اضافه کار، کاهش پیدا کرده است، چه ضرورتی به چنین میزبانی هایی است که علاوه بر ارایه خدمات اسکان، سایر خدمات از جمله پذیرایی و استفاده رایگان از امکانات گردشگری و نیز احیانا اهدای سوغاتی، از تکالیف مدیران استانی محسوب می گردد؟

آیا سزاوار است که در این وضعیت اقتصادی کشور، چنین افرادی با هدف گردش و تفریح، حضور خود را شرکت در جلسات پوشش قانونی و شرعی دهند و به این وسیله از بیت المال ارتزاق نامشروع کنند؟

بی تردید استانداری گیلان که مجری و ناظر بر سایر دستگاه ها است، خود می بایست التزام بیشتری به این موضوع داشته باشد و طرح جلسات تکلیفی چون آزاد سازی حریم ۶۰ متری ساحل، نبایستی به تسهیل در ارایه چنین خدماتی منجر شود. بهتر است اگر‌ شام و ناهار و سوغاتی ای قرار است به این مهمانان داده شود، از جیب شخصی مدیران باشد، نه از کیسه بیت المال.

انتهای پیام/رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک مسلمان جمعه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳

سلام.برخی مسئولین پنج شنبه و جمعه هاراانتخاب کردندومدتی هست آخر هفته میاندبه عنوان احداث پروژه یابازدید!هم فال هم تماشا…گیلان محروم گیلان فراموش شده

رفتن به نوار ابزار