کد خبر : 49534
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردین 1399- 16: 12

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلان موج سنگین اپیدمی کرونا را پشت سر گذاشت

گیلان موج سنگین اپیدمی کرونا را پشت سر گذاشت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه روزانه ده‌ها مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند، گفت: گیلان موج سنگین اپیدمی کرونا را پشت سر گذاشت.

به گزارش گیلانستان محمدرضا نقی‌پور، عبور موج سنگین شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و ضمن تأکید بر تداوم همکاری‌های مردم با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان اظهار داشت: روزانه ده‌ها مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بستری موارد جدید از مبتلایان به ویروس کرونا در مراکز درمانی را نشان دهنده وضعیت حساس این استان برای شکست بیماری تلقی کرد و ابراز داشت: در استان گیلان با شیب ملایمی توانستیم از بحران سخت اپیدمی کرونا عبور کنیم و به مرحله مهار نسبی بیماری دست پیدا کنیم.

نقی‌پور از بستری بودن چیزی حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان‌های استان گیلان سخن گفت و عنوان کرد: به نسبت ورودی‌ها، تعداد خروجی‌ها و افراد بهبود‌یافته هم که با سعی شبانه‌روزی، تلاش و فداکاری کادر بهداشت و درمان گیلان از ویروس کرونا نجات پیدا کردند نیز بسیار قابل ملاحظه است.

وی جدیت بیشتر آحاد مردم، دستگاه‌ها و نهادها و ادامه پیدا کردن برنامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را امری لازم و ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: قطع چرخه انتقال ویروس کرونا با مشارکت مردم و استمرار پویش در خانه بمانیم، پرهیز از ترددهای غیرضروری و ترک سفرها امکان‌پذیر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرای پویش همبستگی ملی ـ سلامت همگانی و لزوم مشارکت آحاد مردم استان در این طرح را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: در این طرح به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا مردم با ورود به این سامانه پرسش‌های موجود را تکمیل کنند و چنانچه مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا باشند شناسایی شوند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار