کد خبر : 6599
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1395- 48: 9

گیلان پنجمین استان حادثه خیز کشور است

گیلان پنجمین استان حادثه خیز کشور است

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: گیلان به واسطه زلزله مهیب رودبار و منجیلٰ، بارش برف و باران ، وجود سیلاب ها و رانش زمین، پنجمین استان حادثه خیز کشور محسوب می‌شود.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با گیلانستان، با اشاره به اینکه گیلان از استان های حادثه خیز در کشور محسوب می‌شود اظهار داشت: وجود بالگرد امداد و نجات در گیلان همانند یک نیاز احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه الحاق بالگرد امداد از سوی ماده ۱۰ و ۱۲ قانون بودجه به گیلان تعلق یافته است افزود: بالگرد مذکور یکی از مجهزترین بالگرد های امداد و نجات در کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به کلنگ پایگاه امداد و نجات هوایی در لنگرود خاطرنشان کرد: بهره برداری از پایگاه مذکور باید با همکاری و هماهنگی مسولان استانی در مدت کوتاهی انجام شود.

معاون وزیر کشور، ایران را یکی از کشورهای حادثه خیر جهان عنوان کرد و با بیان اینکه ایران در آسیا رتبه چهارم را در حادثه خیزی دارد تصریح کرد: ایران در جهان دهمین کشور حادثه خیز محسوب می‌شود.

نجار با تاکید بر اینکه گیلان از لحاظ حادثه خیزی در رتبه پنجم کشور قرار دارد بیان کرد: زلزله مهیب رودبار و منجیل در سال ۶۹، بارش برف های سنگین در گیلان و بروز سیلاب ها و رانش زمین، گیلان را در جلگه استان های حادثه خیز کشور قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه باید با پیشگیری و پیش بینی استان ها را در مقابل حوادث ایمن کنیم افزود: امروز دانش و علم خرد در اختیار بشر است که باید از آن در راستای توسعه و پویایی جامعه استفاده کنیم.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه با پیش بینی و پیشگیری به راحتی می توان بار خسارت ناشی از حوادث را کاهش داد خاطرنشان کرد: تلاش است با تدابیر پیش بینی شده کشور را در مقابل حوادث مقاوم کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه همه ساله براساس قانون بودجه کشور ۵ درصد از اعتبارات کل کشور در اختیار مدیریت بحران کشور قرار می‌گیرد افزود: ۳ درصد از میزان مذکور برای پیش بینی و پیشگیری و دو درصد برای مقابله با حوادث پیش بینی می‌شود./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار