کد خبر : 88063
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401- 40: 19

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

گیلان چهارمین استان پرتردد کشور/ تردد ۳۶ میلیون خودرو طی امسال

گیلان چهارمین استان پرتردد کشور/ تردد ۳۶ میلیون خودرو طی امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه طی ۱۱ ماهه امسال چهارمین استان پرتردد کشور بودیم، گفت: ۳۲ درصد افزایش ورود خودرو به گیلان را شاهد هستیم.

به گزارش گیلانستان، غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان، اظهار کرد: طبق آمار دریافتی از ۵۲ دستگاه ترددشمار استان گیلان، از اول فرودین لغایت ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، شاهد تردد ۳۶ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۲۳ دستگاه وسیله نقلیه بودیم.

 

وی از ورود ۱۸ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۶۵۱ دستگاه وسیله نقلیه به استان خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت ۱۸ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۸۷۲ دستگاه وسیله نقلیه نیز از استان خارج شده اند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از افزایش ۳۲ درصدی ورود به استان و ۳۲ درصدی خروج از استان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد و عنوان کرد: در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته نیز شاهد افزایش ۵۰ درصدی در ورود و افزایش ۵۱ درصدی در خروج از استان هستیم.

 

نیک فهم، بیشترین میزان ورودی به استان را از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با تعداد هفت میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۳۶ دستگاه وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر – چابکسر با شش میلیون و ۵۵۵ هزار و ۴۳۲ دستگاه وسیه نقلیه دانست و یادآور شد: همچنین بیشترین میزان خروجی استان نیز از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با تعداد هفت میلیون و ۳۵۰ هزار و ۵۲۰ دستگاه وسیله نقلیه بوده است.

 

وی گیلان را دارای شش محور مواصلاتی اصلی دانست و خاطرنشان کرد: طی ۱۱ ماهه امسال استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۵۸۰ دستگاه وسیله نقلیه، چهارمین استان پرتردد کشور بوده است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار