کد خبر : 79331
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

گیلان یا آنتالیا؟! / افزایش چشمگیر بدحجابی و شنای مختلط در سواحل دریای خزر!

گیلان یا آنتالیا؟! / افزایش چشمگیر بدحجابی و شنای مختلط در سواحل دریای خزر!

هنجارشکنان بدون توجه به موقعیت مکانی و زمانی خود با پوشش‌هایی در دریا حاضر می‌شوند که به‌دور از شأن یک شهروند مسلمان و معتقد به آداب دینی است.

به گزارش سرویس فرهنگی گیلانستان، استان گیلان به لحاظ مجاورت با دریای خزر و موقعیت آب و هوایی خوبی که دارد همواره مورد استقبال و اشتیاق مسافران و حتی افراد بومی برای حضور در سواحل به ویژه در فصل تابستان قرار می گیرد.

در بسیاری از نقاط این سواحل عده ای از هنجارشکنان بدون توجه به موقعیت مکانی و زمانی خود را برای شنا در دریا آماده می‌کنند، این در حالی است که با پوشش‌هایی در آب حاضر می‌شوند که به‌دور از شأن یک شهروند مسلمان و معتقد به آداب اسلامی است.

هرچند در سالهای گذشته علی رغم وجود طرح های محصور شده ویژه شنای بانوان و حتی آقایان، باز هم شاهد شنای مختلط بودیم، ولی امسال با توجه به آزادسازی حریم سواحل، این معضل فرهنگی چندین برابر شده و در اکثر نقاط هیچ کنترلی صورت نمی گیرد.

این ولنگاری ها و مشکلات به همینجا ختم نمی شود چراکه بعد از شنا به دلیل خیس بودن لباس بانوان و حالت ساپورتی شدن آن و همچنین آقایانی که بدون توجه به لباس شنای خود با وضعیتی تأسف‌بار در کنار ساحل قدم می‌زنند، باعث می شود در بسیاری از اوقات درگیری‌های لفظی و حتی فیزیکی بین خانواده ها و جوانان رخ دهد.

شایسته است تمامی مسئولین ذیربط که ادعای جهادی و دغدغه مند بودن هر کدام گوش فلک را کَر می کند، اولویت اصلی خود را به این موضوعات مهم دینی و شرعی اختصاص داده تا استان عالم پرور گیلان که ۸ هزار شهید گلگون کفن تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، خدای ناکرده به لس آنجلس و آنتالیا تبدیل نشود!

انتهای پیام/

نویسنده: مجتبی امین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا ز چهارشنبه , 15 تیر 1401 - 14:56

وقتی قوه قضائیه از ضابطین حمایت نمی کند و مردم هم در فضای مجازی از متهمین حمایت می کنند وضع همین است نه فقط در بحث حجاب در همه زمینه ها . دیدید که پلیس آمریکا ۶۰ تیر به متهم زد

بهنام چهارشنبه , 14 تیر 1402 - 21:24

خجالت بکشید از این نوع تیتر زدن ها…. یکم به جای این چیزها به مشکلات اصلی مردم، حقوق های بسیار پایین، گرانی های خانه، اجاره ها، خودرو، خوراک اصلی مردم و … رسیدگی کنید…شرافت هم خوبه داشته باشید

رفتن به نوار ابزار