کد خبر : 45254
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 دی 1398- 28: 18

مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

گیلان ۶۳ شهید انقلاب دارد/ لزوم ساماندهی مزار شهدای انقلاب رشت

گیلان ۶۳ شهید انقلاب دارد/ لزوم ساماندهی مزار شهدای انقلاب رشت

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه استان گیلان ۶۳ شهید انقلاب اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و تجلیل و تکریم خانواده‌های آنان در راس برنامه‌های دهه فجر قرار دارد.

به گزارش گیلانستان عبدالله پاکاری در کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت دهه فجر چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان که در حسینیه شاهد رشت برگزار شد،‌ اظهار کرد: دهه فجر فرصتی برای تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل و اصول و ارزش‌های انقلاب است.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر امسال، افزود: ایثارگران مصادیق عینی فجرآفرینی هستند و لذا حضور گسترده ایثارگران در برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر جلوه خاصی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر باید فراگیری داشته باشد، تصریح کرد: رویکرد برنامه‌های دهه فجر مردمی بودن است و باید از مشارکت همه اقشار مردم در کنار نهادها و دستگاه‌ها و موسسات استفاده کنیم.

پاکاری دهه فجر را فرصت مناسبی برای معرفی ایثارگران به جامعه به عنوان الگوهای صحیح و کامل دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند بازخوانی منش و روش و سیره شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۶۳ شهید انقلاب اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و تجلیل و تکریم خانواده‌های آنان در راس برنامه‌های دهه فجر قرار دارد، زیرا امروز آزادی و استقلال و عزت و اقتدار کشور و نظام را مدیون از خود گذشتگی شهدا هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به ورود انقلاب به دهه پنجم حیات مبارک و نورانی خود، گفت:‌ دشمنان اسلام و انقلاب در طول چهل سال گذشته از هیچ توطئه و ترفندی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی نگذشتند و امروز شدیدترین دشمنی‌ها را علیه ملت ایران روا می‌دارند لذا بیش از پیش نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان بزرگترین میراث شهدا هستیم.

وی از آغاز برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر استان گیلان همزمان با ۱۲ بهمن در گلزارهای متبرک شهدا خبر داد و یادآور شد: ساماندهی مزار مطهر ۲۵ شهید دوران انقلاب در گلزار شهدای رشت در دستور کار قرار دارد.

پاکاری همچنین از تخصیص اعتبار لازم برای ساماندهی مزار شهید «سید یونس حسینی رودباری»، اولین شهید نهضت خمینی کبیر در روستای آغوزبن رودبار خبر داد و اظهار کرد: دهه فجر فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. امروز این فرهنگ غنی رافع مشکلات کشور خواهد بود و می‌تواند در ارتقای فرهنگ عمومی نقش محوری داشته باشد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار