کد خبر : 15188
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396- 45: 16

یادواره سردار شهید بیگلو، شهدای عملیات رمضان و شهدای آموزش نظامی برگزار می‌شود

یادواره سردار شهید بیگلو، شهدای عملیات رمضان و شهدای آموزش نظامی برگزار می‌شود

یادواره شهدا پنج شنبه ۲۲ تیر ساعت ۱۷ الی ۱۹ عصر در گلزار شهدای رشت با مداحی حاج سید مهدی میرداماد و روایتگری برادر صابر خراسانی برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار مجید دوهندو صبح امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در زمینه برگزاری یادواره ۶۵ شهید عملیات رمضان و سردار شهید میثم محمد بیگلو و شهدای آموزش نظامی که در سالن جلسات سپاه ناحیه رشت برگزار شد اظهار کرد: پیشرفت امروز کشور و موفقیت هایش را مدیون شهدا می باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه گیلان دارای ۸ هزار شهید است گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ شهید متعلق به شهرستان رشت می باشد.

وی خاطرنشان کرد: سردار شهید بیگلو در عملیات رمضان و تاریخ ۲۴ تیر ۶۱ بر اثر اصابت ترکش خمپاره در شلمچه به شهادت رسید و آسمانی شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: تنها ۲۷ روز از ازدواج این اسوه رشادت می گذشت که به آرزویش یعنی شهادت دست یافت. شهدای مدافع حرم تربیت یافته مکتب شهدایی همچون سردار بیگلو هستند.

سرهنگ دوهندو با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت و ایثار باید در جامعه نهادینه شود  اذعان کرد: این فرهنگ باید در نسل جوان نهادینه شود تا نسل جدید الگو گرفته و ارتقا یابند و شهدا والاترین الگو برای نسل جوان امروز هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از تبلیغات وسیع درصدد هستند که فرهنگ و ارزش های جامعه اسلامی را خدشه دار کنند و واقعی ها را غیر واقعی جلوه دهند.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه بزرگ و عظیمی بر عهده ما در جهت حافظت از انقلاب و خون شهداست.

فرمانده سپاه قدس شهرستان رشت با بیان اینکه اعزام به راهیان نور و برگزاری یادواره شهدا دو برنامه مهم برای نهادینه کردن فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه است تاکید کرد: امروز فرهنگ شهادت و ایثار فراتر از مرزها رفته و کشورهای مظلوم  مورد تجاوز دشمنان با بهره گیری از این فرهنگ توانستند در برابر دشمنان بایستند.

وی خواستار بهره گیری دانشگاه ها و مدارس از ظرفیت ایثار و شهادت شد و گفت: اساتید و اولیا مدارس بیش از پیش از ظرفیت های بالای شجره نامه شهدا و نهادینه کردن ایثار و شهادت بهره گیرند.

سرهنگ دوهندو خاطرنشان کرد: امروز کشور در تیر باران رسانه های دشمن قرار دارد تا افکار جامعه را تغییر دهد تا بدین سبب بتواند زمینه فروپاشی و تغییر نظام را فراهم کند.

وی ادامه داد: رسانه ها نقش ارزنده ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناسایی آرمان های شهدا در جامعه دارند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: رسانه ها با قلم و نگارش خود می توانند افکار جامعه را نسبت به توطئه های دشمنان شناسایی کرده و فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه کنند.

وی اظهار کرد: یادواره شهید میثم بیگلو و ۶۵ شهید عملیات رمضان و شهدای آموزش نظامی، پنج شنبه ۲۲ تیر ساعت ۱۷ الی ۱۹ عصر در گلزار شهدای رشت با مداحی حاج سید مهدی میرداماد و روایتگری آقای صابر خراسانی برگزار می شود.

سرهنگ دوهندو تصریح کرد: همچنین در شامگاه ۲۲ تیر یادواره شهیدان یوسفی در پیر بازار رشت برگزار می شود.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار