کد خبر : 39537
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 تیر 1398- 49: 17

سرپرست استانداری گیلان:

یادواره شهدا، ابزار تبلیغاتی افراد نشود

یادواره شهدا، ابزار تبلیغاتی افراد نشود

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه نفس برگزاری یادواره شهدا در راستای سیاست‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: نباید اجازه دهیم یادواره شهدا به بحث‌های سیاسی، جناحی و انتخاباتی تبدیل شود.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع عصر امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: در هر جامعه‌ای که فرهنگ نجابت، آزادگی و شرافت با معنویت و تقدس عجین باشد، پیوند آن جامعه برای تعالی شخصیتی انفرادی و جمعی جامعه پویاتر است.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این امر تنها به دلیل تجلیل از شهدایی که به مدارج معنوی رسیدند، نبوده و به دلیل تکامل دنیای امروز و نسل جدید است.

سرپرست استانداری گیلان با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم در راستای ترویج فرهنگ ایثار گام برداریم، افزود: ما باید هرروز بیش از گذشته در ترویج این فرهنگ اثرگذار برای شکوفایی و بالندگی جامعه خود بکوشیم.

زارع با اشاره به برگزاری برنامه‌های بنیاد شهید به‌صورت منظم‌تر بیان کرد: ما بر اساس نقشه راهی که داریم می‌توانیم در سال جاری برنامه‌های خود را به انجام برسانیم‌.

وی نفس برگزاری یادواره شهدا را در راستای سیاست‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: نباید اجازه دهیم یادواره شهدا به بحث‌های سیاسی، جناحی و انتخاباتی تبدیل شود.

سرپرست استانداری گیلان با تأکید بر آسیب‌شناسی یادواره‌های شهدا در گیلان تصریح کرد: استفاده ابزاری از شهید و شهادت به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نیست، بنابراین اگر یک پایگاه خبری و نشریه خلاف این قانون عمل کند و مبلغ سخنران آن برنامه به هر دلیلی باشد، باید با آن طبق قانون برخورد شود.

زارع با تأکید بر برگزاری باشکوه‌تر یادواره شهدا گفت: باید برای افزایش ارزش، محتوا و کیفیت یادواره شهدا بکوشیم، چراکه سخنرانان این یادواره‌ها باید حاضرین را در نظر گرفته و بنا به شرایط سخنرانی خود را کوتاه کنند‌.

وی با تأکید بر حضور بیشتر جوانان در یادواره‌های شهدا افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه‌ها و مدارس، پادگان‌ها و نیروهای بسیج و انتظامی در این امر استفاده مفیدی داشته باشیم چراکه تاکنون بیش از ۸۰ درصد حاضرین در این یادواره‌ها میان‌سالان بودند‌.

سرپرست استانداری گیلان با تأکید بر جمع‌آوری و تدوین شناسنامه ایثارگران و آزادگان استان بیان کرد: جمع‌آوری اطلس ایثارگران آغازشده و در حال شکل‌گیری است اما نیاز به همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی است و اعضای اداری شورا و فرمانداران باید در جمع‌آوری این اطلس همکاری کنند‌.

زارع با اذعان به کمک سازمان مدیریت برای پشتیبانی از تکمیل بازسازی گلزارهای رشت گفت: انتظار ما از تمام دستگاه‌های اجرایی این است که مراسم اختصاصی و کیفی و کوتاه برای تکریم آزادگان در آن منطقه برگزار شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار