کد خبر : 56454
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 شهریور 1399- 38: 10

یادواره “شهدای کومله” لنگرود گیلان؛ رزمندگانی که در دفاع مقدس شجاعتی بی‌نظیر از خود نشان دادند

یادواره “شهدای کومله” لنگرود گیلان؛ رزمندگانی که در دفاع مقدس شجاعتی بی‌نظیر از خود نشان دادند

همزمان با برگزاری یادواره «شهدای کومله» گیلان، اصغر نقی‌زاده هنرمند و رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگوی مجازی به دلاوری‌های رزمندگان گیلانی در جبهه‌های نبرد اشاره کرد.

به گزارش گیلانستان، تعدادی از جوانان بخش کومله لنگرود گیلان شامگاه سه‌شنبه همزمان با برگزاری یادواره شهدای بخش کومله با اصغر نقی‌زاده بازیگر سینما و تلویزیون و رزمنده دوران دفاع مقدس در فضای مجازی گفت‌وگو کردند و وی ضمن ارائه خاطراتی از جنگ هشت ساله، به رشادت بی‌نظیر رزمندگان خطه سرسبز شمال در آن دوران اشاره کرد.

این هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون در این گفت‌وگو با اشاره به رشادت رزمندگان گیلانی در جبهه‌‌های دوران دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان خطه شمال در دوران دفاع مقدس، شجاعتی بی‌نظیر از خود نشان دادند.

اصغر نقی‌زاده خاطرنشان کرد: شجاعت رزمندگان خطه شمال در دوران دفاع مقدس واقعاً ستودنی بود؛ بارها شاهد بودیم در همان مسیری که امکانات را جابه‌جا می‌کردند عراقی‌ها نیز همزمان حمله می‌کردند و چه رزمندگانی که در شب‌های نخست عملیات به شهادت رسیدند.

وی افزود: حتی در شرایطی قرار می‌گرفتیم که چندین نفر همزمان به‌شدت مجروح می‌شدند، آنها را به عقب می‌بردیم و نفرات بعدی به خط مقدم اضافه می‌شدند؛ به‌خاطر دارم دو نفر از اعضای یک خانواده که با هم فامیل بودند در فاصله زمانی کوتاه مفقود شدند که نفر نخست مجرد و نفر دوم زن و بچه داشت.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس بیان کرد: چه جوانانی که در دوران دفاع مقدس، مناطق سرسبز شمال را رها کرده و با سن و سال کم در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند که نشان‌دهنده اعتقاد و ایمان به خدا بود.

وی با اشاره به جوانان و رزمندگانی که برای حفظ دین و مملکت خود به‌دور از هرگونه گرایشی وارد عرصه نبرد با دشمن می‌شدند اظهار داشت: رشادت و ازخودگذشتگی این جوانان سبب حفظ مملکت شد.

این هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون برخی جنایات دشمن علیه این ملت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: دشمن حتی برخی اسرای ایرانی را سوار بر هلی‌کوپتر کرده و در ارتفاعات بالا، آنها را زنده به پایین پرت می‌کردند و همواره از کشورهای مختلف برای نبرد با ما نیرو و امکانات می‌گرفتند.

نقی‌زاده با اشاره به حماسه‌آفرینی لشکر ۱۶ قدس گیلان در عملیات کربلای ۵ گفت: گیلانیان شهدای بسیاری در این عملیات در جزیره بوارین تقدیم کردند تا جایی‌که دشمن به این نتیجه رسید که برای مقابله با ایران باید همچنان با دیگر کشورها متحد شود و آن‌ها نیز امکاناتی به عراقی‌ها دادند که توانایی مقابله با آن امکانات را نداشتیم.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس افزود: در نتیجه جنگ هشت ساله، حتی یک وجب از خاک این کشور به‌دست دشمن نیفتاد از طرفی ما با کشوری در حال نبرد بودیم که بهترین امکانات و تجهیزات جنگی را داشت اما ایران در آن دوران هم تحت فشار تحریم‌ها بود.

وی افزود: دشمن اگر جنگی را آغاز کند و وارد کشوری شود با هیچ فرد و خانواده‌ای تعارف نخواهد داشت و به مردم آن کشور آسیب می‌زند؛ بلاهایی که رژیم بعث در آغاز جنگ بَر سر این مردم آورد و بلاهایی که دشمنان در طول این سال‌ها بَر سر کودکان و خانواده‌ها در سوریه و عراق آوردند، نمونه‌های ورود بیگانگان است.

این هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون خطاب به مردم ایران گفت: از مردم خواهش می‌کنم اگر دیدید وزیر یا مسئولی به وعده‌هایش عمل نکرد این عدم پایبندی را به‌حساب دین و رزمندگان نگذارید و به مدیران و مسئولان نیز می‌گویم که اگر به وعده‌های‌تان عمل نکنید به دین مردم ضربه می‌زنید.

وی مسئله امنیت را بسیار مهم و گران‌قیمت دانست و افزود: بعد از گذشت سال‌ها هنوز مادرانی چشم‌ به‌راه فرزندشان هستند و یا مادرانی که از روی بقایای جسم، جمجمه‌ یا لباس، فرزندشان را شناسایی می‌کنند و این جوانان برای حفظ دین و کشور خود رفتند و اگر نمی‌رفتند معلوم نبود چه بلاهایی بر سر این ملت می‌آمد.

اصغر نقی‌زاده به‌عنوان بازیگر بارها در نقش رزمنده دفاع مقدس ایفای نقش کرده است و کمتر کسی است که بازی‌های او در آثار حوزه جنگ و جبهه را به یاد نیاورد؛ وی در سریال‌هایی همچون «وضعیت سفید»، «آژانس شیشه‌ای» و «از کرخه تا راین» حضور داشت.

«خوش رکاب» نیز جزو آثاری است که در حوزه جنگ تحمیلی ساخته شد و این هنرمند سینما و تلویزیون در آن ایفای نقش کرده است؛ وی از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس نیز بوده و فضای جبهه و جنگ را از نردیک درک و لمس کرده است.

حضور در آثاری همچون معراجی‌ها، سلام بر فرشتگان، گزارش یک جشن، دیگری، ده رقمی، دست‌های خالی، به‌خاطر خواهرم، گاهی به آسمان نگاه کن، مردی از جنس بلور، آژانس شیشه‌ای، وصل نیکان، وضعیت سفید، بچه‌های هور، رقص پرواز، خوش‌غیرت، زیرخاکی و دیگر موارد را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار