کد خبر : 87334
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 بهمن 1401- 55: 18

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم:

یادواره شهدا بهترین راهبرد برای حفظ وحدت است

یادواره شهدا بهترین راهبرد برای حفظ وحدت است

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم با بیان اینکه مکتب شهید، پایدار و ماندگار است، گفت: یادمان شهدا بهترین راهبرد برای حفظ وحدت و انسجام است.

به‌گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر روز پنجشنبه در یادواره چهار هزار شهید ارتش در گیلان و شهدای خلبان استان افزود: شهادت یک اتفاق نیست، یک انتخاب است و باید برای علت این انتخاب، پیرامون شهدا شهید پژوهی کنیم.

 

وی با یادآوری خاطره برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان با حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چندین سال قبل اظهار کرد: شهدا درسهای بسیاری برای ما دارند که نخستین آن؛ درس شجاعت، ایستادگی و پایداری است.

 

وی دومین درس را اهتمام شهدا به امور معنوی دانست و افزود: آنان انسان های خود ساخته‌ای بودند که امور معنوی همواره برقلوب و زبانهای‌شان جاری بود.

 

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: مکتب شهید تا همیشه می ماند و شهادت ادامه دارد و امروز ما در مسیر انقلاب در راه شهدا قرار گرفته ایم و آن ها به غیر از خدا از احدی هراس نداشتند که باید ما هم در این مسیر و بر این سیره حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه شهدا برای ما قداست دارند، ادامه داد: سومین درسی که از شهدا باید آموخت، آن‌ است که آنان متعلق به اسلام، ولایت و نظام اسلامی است و هیچ کسی نمی‌تواند شهدا را مصادره کند.

 

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه پیروز میدان کسانی هستند که مسیر شهدا را طی کرده و می کنند، خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره شهدا بهترین راهبرد برای حفظ وحدت و انسجام است.

 

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم اظهار داشت: در بحران ها باید مشق شهدا را برای همه بخش ها اعم از حوزه های مدیریتی و قانونگذاری داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار