کد خبر : 12509
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1396- 59: 16

یادگیری وظیفه هر شهروندی است/ صعود تیم سپیدرود به لیگ برتر افتخاری برای گیلان است

یادگیری وظیفه هر شهروندی است/ صعود تیم سپیدرود به لیگ برتر افتخاری برای گیلان است

شهردار رشت گفت: دانش آموز بودن زمانی جلوه خواهد داد که انسان در شیوه زندگی خود بیش از آنکه سخنوری کند، عملگرا باشد.

به گزارش گیلانستان، به نقل از ایلنا، سید محمدعلی ثابت‌قدم، سخنوری در مقابل فرهنگیان را دشوار دانست و اذعان داشت: من همواره دانش آموز بوده و هستم و امیدوارم که دانش‌آموز خوبی برای مردم فرهیخته این شهر بمانم.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه دانش‌آموز همواره باید علم‌آموز باشد، تصریح‌کرد: دانش آموز بودن زمانی جلوه خواهد داد که انسان در شیوه زندگی خود بیش از آنکه سخنوری کند، عملگرا باشد.

وی افزود: یادگیری وظیفه هر شهروندی است و یادگیری عملی زمانی محقق خواهد شد که انسان در زندگی روزمره خود آگاهی‌های کسب شده در سر کلاس درس را به صورت اجتماعی استفاده کند و در نهایت با تبدیل این آموزش ها به سرمایه اجتماعی به توسعه پایدار دست یابد.

ثابت قدم صعود تیم سپیدرود به لیگ برتر را افتخاری برای استان دانست و تصریح کرد: وقتی آگاهی و دانش سازمانی را در کنار افراد بهینه با کمترین هزینه قرار دهیم می توانیم برای ارتقا شهر به سرمایه اجتماعی دست یابیم.

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت حفظ نخبگان در شهر اذعان داشت: احساس افتخار شهروندی زمانی رخ می دهد که سرمایه های استانی خود را حفظ کنیم و این باعث می‌شود نخبگانی که توسط معلمان در این شهر آموزش می بیند در این شهر بمانند و این کار تنها زمانی اتفاق می افتد که موضوع کیفی زندگی را بدرستی هدایت کنیم.

سید رضا موسوی روزان با قدردانی از حضور پرشور فرهنگیان در مراسم گرامیداشت مقام شامخ معلم اذعان داشت: معلمان امانتدار جامعه هستند و در مسیر خلقت هیچ امانتی بالاتر از امانت انسانی نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی  شورای اسلامی شهر رشت معلمان را بهترین و پاکترین انسان های جامعه خواند و تصریح کرد: بازنشستگی هیچگاه برای یک معلم معنا ندارد و معلمانی که به زمان بازنشستگی می رسند هرگز از مقام معلمی را از خود دور نمی کنند. بنابراین جایگاه معلم همواره محفوظ خواهد ماند.

وی افزود: جایگاه معلم فقط به معلمان آموزش و پرورش اطلاق نمی شود همه افراد جامعه می توانند در جایگاه معلمی قرار گیرند.

سید رضا موسوی روزان با تاکید به خدمت چند ساله خود در عرصه فرهنگ و آموزش و پرورش یادآور شد: معلمین با تحمل رنج و سختی های زیاد و با ابتدایی امکانات زندگی انسانهای بزرگی را بدرستی تربیت می نمایند.

فاطمه شیرزاد برگزاری مراسم تجلیل از مقام معلم را تحفه ای بسیار ناچیز خواند و گفت: این مراسم با سیاست گذاری شورا و با همت شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی برگزار شده است.

سخنگوی شورا با تاکید بر اینکه محفل تقدیر از معلم نباید فقط به هفته معلم اختصاص یابد, گفت: معلمان الفبای زندگی و بهتر زیستن را به ما آموخته اند معلمان فرهیخته کارهای بسیار ارزنده ای برای دانش آموزان خود داشته اند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: وقتی معلم با مهربانی های خود شاگردان را ارشاد میکنند آموزش سبک درست زندگی کردن را به آنان یاد می دهند.

شیرزاد با اشاره به نقش پررنگ معلم در پیشبرد اهداف جامعه خاطرنشان کرد: امید است مسئولین نیز در پیگیری و  پرداخت مطالبات فرهنگیان تلاش نمایند.

گفتنی است در این مراسم عبادی از بازنشستگان فرهنگی نیز با اشاره به اقدامات خوب شهرداری رشت در برگزاری این مراسم یاد اور شد : معلمی عشق است و این احساس است که باعث می شود هیچ زمانی خسته نشویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار