کد خبر : 59877
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

وزارت کار و تعاون یا وزارت رانت و تخلف؟!/

یک بازنشسته اما برادر نماینده تالش در سمت هیئت مدیره شرکت نفتکش ایران

یک بازنشسته اما برادر نماینده تالش در سمت هیئت مدیره شرکت نفتکش ایران

به رغم قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان در مشاغل دولتی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در راس آن شریعتمداری وزیر این وزارتخانه که تا کنون این قانون را اجرا نکرده، اخیرا به بازنشسته دیگر در زیر مجموعه خود سمت داده البته چون این بازنشسته برادر نماینده تالش است، شاید نه تنها مشکلی برای این وزیر در مجلس ایجاد نکند بلکه مصونیت هم ایجاد کند.

به گزارش گیلانستان، بهمن محمدیاری نماینده سابق مجلس است که برای انتخابات در چند دوره مجلس از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

اما در انتخابات مجلس یازدهم برادرش یعنی حسن محمدیاری از حوزه انتخابیه تالش رای آورد و اتفاقا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شد.

کمیسیونی که بیشترین سر کارش با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

در روزهای اخیر «بهمن» وزارت تعاون بدون دارا بودن تخصص لازم به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش که از شرکت های تخصصی در حوزه حمل و نقل نفت می باشد، منصوب شد.

این شرکت از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. همان وزارتخانه ای که از یک طرف با کمیسیون اجتماعی مجلس باید کار کند و شاید به همین دلیل مجبور است به برخی از اعضای کمیسیون امتیازاتی بدهد و از طرف دیگر مجبور است بعضا دچار تخلفاتی شود مثل بکار گیری اقوام و بستگان بازنشسته برخی از اعضای این کمیسیون در سمت های مهم حتی بدون تخصص و شایستگی لازم.

البته این انتصاب غیر قانونی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاید نه تنها مشکلی برای این وزیر در مجلس ایجاد نکند بلکه مصونیت هم ایجاد کند چون بده و بستانها همچنان ادامه خواهد داشت.

حال کمیسیون اجتماعی مجلس که یکی از وظایفش نظارت بر حسن اجرای امور از جمله امور وزارت تعاون است با این بده و بستانها چگونه می خواهد بر عملکرد وزیر نظارت داشته باشد و ضمن اجرای قانون از جمله قانون منع بکارگیری بازنشستگان، در پی احقاق حق کارگران و بیکاران باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بشير خدامي یکشنبه , 16 آذر 1399 - 1:49

ایشان در منطقه تالش با همه پیمانکاران زد و بند دارد، این دولت هم که الحمدالله همه دلالان رو تو خودش جا داده، ایشون که تو این عرصه ید طولایی دارد. بهر حال دولت روحانی جا دلالان هست

يوسف نعيمي پنجشنبه , 20 آذر 1399 - 2:42

این آقا خودش سه دوره نماینده بوده و فقط دنبال رانت و جمع کردن منافع برای خودش و نزدیکان خودش بوده ثروت فرزندانش الان غیر قابل شمارش است و خدا رو شکر که شورای نگهبان ایشون رو در دو دوره قبل رد صلاحیت کرد، الانم با آوردن برادرش دنبال همان سوء استفاده های قبلی هستن خدا به داد مردم برسه با دولت روحانی هم دارن بیشترین رانت ها رو استفاده میکنن، امیدواریم دستگاه های نظارتی ورود پیدا کنن و جلوی رانت های این خانواده رو بگیره.

سامان سه شنبه , 2 دی 1399 - 1:24

ای کاش که رسانه های انقلابی از رانت و سوء استفاده وکیل الدوله ها پرده برداری کنند تا مردم به حقایق دست پیدا کنند، چقدر رانت و سوء استفاده بی داد میکنه ، واقعا نمایندگان وابسته به دولت روحانی چقدر فرصت طلب و رانتخوار هستند

رفتن به نوار ابزار