کد خبر : 32228
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 دی 1397- 31: 10

۱۰۰۰ تن ماهی استخوانی امسال از دریای خزر صید شد

۱۰۰۰ تن ماهی استخوانی امسال از دریای خزر صید شد

مدیرکل شیلات گیلان‌ با اشاره به روند مطلوب فعالیت‌های صید و صیادی در این استان گفت: از ۱۵ مهر تاکنون صیادان گیلانی توانستند هزار تن ماهی استخوانی را از دریای خزر صید کنند.

به گزارش گیلانستان اسحاق شعبانی اظهار داشت:‌ از ۱۵ مهر و همزمان با آغاز فصل صید و صیادی در گیلان تاکنون بالغ بر هزار تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان صید شد که این مقدار صید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل شیلات گیلان در مورد ارزش ریالی ماهیان صید شده توسط صیادان این استان نیز خاطرنشان کرد:‌ ارزش ریالی هزار تن انواع ماهیان استخوانی صید شده حدود ۴۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که امیدواریم این روند تا پایان فصل صید و صیادی همچنان در گیلان ادامه پیدا کند.

شعبانی علل افزایش صید امسال را برشمرد و افزود: تاریخ شروع فعالیت‌های صید و صیادی در استان گیلان بر اساس دلایل و برخی ضروریات خاص،‌ امسال به طور رسمی از ۱۵ مهر آغاز شد به همین علت شاهد رونق چشمگیری در صید انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان گیلانی هستیم.

وی گرم‌ شدن هوا را نیز یکی از علل مؤثر در افزایش صید دانست و بیان کرد:‌ با گرم‌تر شدن هوا زمینه و بستر لازم جهت صید ماهیان استخوانی به‌ویژه کفال ماهیان کاملاً مهیا می‌شود به همین علت صیادان گیلانی تاکنون موفقیت خوبی در حوزه صید این گونه‌های آبزی دریای خزر داشته‌اند.

مدیرکل شیلات گیلان از صید ۴۹۶ تن ماهی کفال و ۴۹۸ ماهی سفید خبر داد و عنوان کرد:‌ با توجه به صید خوب ماهیان استخوانی نظیر ماهی سفید و کفال و در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته امیدواریم در ادامه روزهای خوب و سال پرنعمتی برای صیادان گیلان رقم بخورد.

شعبانی شروع زود هنگام فصل صید امسال را از دلایل مؤثر افزایش صید ماهیان استخوانی در گیلان دانست و اظهار داشت:‌ پیش‌بینی می‌کنیم در صورت مناسب بودن شرایط جوی، صیادان گیلانی بتوانند تا پایان فصل صید امسال بیش از ۳ هزار تن ماهی را از دریای خزر صید کنند.

مدیرکل شیلات گیلان تکثیر و رهاسازی انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در دریای خزر را از اقدامات اساسی شیلات گیلان خواند و ‌تصریح کرد:‌ امسال حدود ۱۱۵ میلیون قطعه انواع ماهیان استخوانی جهت بازسازی ذخایر توسط شیلات استان گیلان در دریای خزر رها شد.

به گزارش تسنیم ۴ هزار صیاد گیلانی در قالب ۴۸ پره فعال صیادی امسال به صورت مستمر در امر صید انواع ماهیان استخوانی شامل ماهی سفید،‌ کفال،‌ سیم و سوف مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار