کد خبر : 28382
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 شهریور 1397- 05: 12

۱۰۰۰ طرح تولیدی و صنعتی نیمه‌تمام در گیلان وجود دارد

۱۰۰۰ طرح تولیدی و صنعتی نیمه‌تمام در گیلان وجود دارد

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان‌ با اشاره به وجود حدود هزار طرح تولیدی و صنعتی نیمه تمام در این استان گفت:‌ پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۴۰ تا ۹۵ درصد برآورد می‌شود.

به گزارش گیلانستان، فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در حال حاضر بیش از هزار و ۱۴ طرح تولیدی و صنعتی نیمه تمام با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان گیلان وجود دارد که با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۹۵ درصدی همراه هستند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از صدور مجوزهای تأسیس برای واحدهای تولیدی متعدد توسط این مجموعه خبر داد و افزود:‌ پیش‌بینی می‌کنیم با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌ تمام و در حال ساخت،‌ حدود ۳۹ هزار فرصت شغلی جدید نیز در استان گیلان ایجاد شود.

دلق‌پوش بسته‌های حمایتی دولت از فعالان اقتصادی در قالب برگزاری کارگروه رونق و رفع موانع تولید را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ این کارگروه تاکنون در استان گیلان بسیار فعال بوده و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه‌های مختلف را در اولویت خود قرار داده است.

وی بدهی‌های معوق بانکی،‌ مشکلات تأمین اجتماعی،‌ مالیات و کمبود سرمایه در گردش را برخی از این مشکلات عنوان کرد و بیان کرد:‌ در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان از محل منابع ملی و در قالب بسته‌های حمایتی دولتی به کارگروه رفع موانع تولید استان گیلان اختصاص پیدا کرد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از جذب حدود ۸۷۰ میلیارد تومان از منابع ملی اختصاص داده شده و حمایتی دولت خبر داد و عنوان کرد:‌ این مبالغ جذب شده پس از انجام بررسی‌های لازم و برگزاری جلسات کارشناسی به ۸۳۲ واحد تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شد.

دلق‌پوش به رتبه نخست گیلان در حوزه حل و فصل مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی و صنعتی در کارگروه رونق و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت:‌ مشکلات بیش از ۲ هزار و ۳۲۲ واحد تولیدی در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام گرفت.

وی تلاش مسئولان استان گیلان و دستگاه‌های ذی‌ربط را با کارگروه رونق و رفع موانع تولید بسیار مثبت و سازنده خواند و عنوان کرد:‌ گیلان به عنوان یک استان مرزی شناخته می‌شود بنابراین باید بتواند در حوزه جذب اعتبارات و ارتقای شاخص‌های ملی در جایگاه بهتری قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان اجرای بسته‌های حمایتی دولت از واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در طول امسال را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ تلاش داریم امسال از محل منابع استانی،‌ تسهیلات بانکی و اعتبارات ملی این اقدامات حمایتی را ادامه دهیم.

دلق‌پوش حمایت از شرکت‌های صادرات محور و دانش‌بنیان را یکی از اولویت‌های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان دانست و تصریح کرد:‌ موقعیت ترانزیتی بسیار خوب گیلان و همسایگی آن با کشورهای آسیای میانه ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای این استان فراهم کرده است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار