کد خبر : 33894
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397- 08: 17

۱۰۰۰ کیلومتر از انهار گیلان لایروبی می‌شود

۱۰۰۰ کیلومتر از انهار گیلان لایروبی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه لایروبی انهار همچون سنوات گذشته در دستور کار این دستگاه قرار دارد گفت: مقدمات لازم برای لایروبی هزار کیلومتر از انهار گیلان فراهم شده است.

به گزارش گیلانستان وحید خرمی اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان لایروبی انهار را مانند سنوات گذشته به‌عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار خود قرار داده و با فراهم شدن مقدمات کار و انعقاد قراردادهای لازم امسال لایروبی بیش از هزار کیلومتر از انهار استان را به انجام می‌رساند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در کنار بیان سایر اقدامات این دستگاه همکاری کشاورزان استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ برای ایستگاه‌های پمپاژ و دریچه‌ها انجام شده است و امیدواریم کشاورزان نیز در فرآیند مدیریت بهینه مصرف آب نهایت تلاش و دقت لازم را داشته باشند.

خرمی شرایط حاکم بر حوزه آب‌ریز سد سفیدرود را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با استقرار شرایط آب و هوایی مطلوب و بارش‌های خوبی که در حوزه آب‌ریز سد سفیدرود شاهد آن بودیم وضعیت میزان ورودی آب به پشت این سد مطلوب است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی از افزایش ۶۰ درصدی میزان ذخیره آب سد سفیدرود در مقایسه با سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر معادل ۶۱۵ میلیون متر مکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۶۰ درصدی آن حکایت دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه استفاده بهینه از آب باران و منابع آبی موجود توسط کشاورزان استان باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد خاطرنشان کرد: از شالیکاران زحمت‌کش گیلانی انتظار داریم در انجام فعالیت‌های کشاورزی و آماده کردن اراضی خود سرعت به خرج دهند.

خرمی تعامل و همکاری کشاورزان با دستگاه‌های اجرایی نظیر شرکت آب منطقه‌ای را زمینه‌ساز تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دانست و افزود: کشاورزان گیلانی در همین راستا می‌توانند از آب ذخیره شده ناشی از بارش‌های باران فرآیند انجام شخم زمستانه اراضی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار