کد خبر : 57586
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399- 36: 11

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

۱۰ درصد امور زراعی و آب‌بندان باید به شرکت‌های تعاون توسعه واگذار شود

۱۰ درصد امور زراعی و آب‌بندان باید به شرکت‌های تعاون توسعه واگذار شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعیمدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با تأکید بر لزوم تأکید بر واگذاری ۱۰ درصد زراعت چوب و آب‌بندان به تعاونی‌های توسعه و عمران گفت: در این شرایط سخت اقتصادی نهادهای دولتی باید تسهیلگری لازم را در امور اقتصادی داشته باشند.

به گزارش گیلانستان، عباس علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زمینه اشتغال توسط تعاونی‌های توسعه در استان فراهم است، اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود امورات غیر حاکمیتی هر شهرستان به مردم همان شهرستان واگذار شود تا بدین‌وسیله از مواهب اقتصادی آن بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر لزوم تأکید بر واگذاری ۱۰ درصد زراعت چوب و آب‌بندان به تعاونی‌های توسعه و عمران گفت: در این شرایط سخت اقتصادی نهادهای دولتی باید تسهیلگری لازم را در امور اقتصادی داشته باشند لذا با توجه به مصوبات قانونی در حوزه تعاونی‌های توسعه و عمران حداقل ۱۰ درصد از زراعت چوب و طرح‌هایی نظیر آب‌بندان ها و سایر امور عمرانی شهرستان‌ها باید به تعاونی توسعه و عمران واگذار شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان یکی از دستورات کار مهم در استان را تشکیل شرکت‌های تعاون توسعه و عمرانی در استان دانست و بیان کرد: مردم هر شهرستان باید در امور غیر حاکمیتی نقش داشته و به اداره جامعه بپردازند لذا یکی از اولویت‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تشکیل و ایجاد زمینه فعالیت برای شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران است.

علیزاده با اذعان به قابل‌واگذاری بودن پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی به تعاونی‌ها تصریح کرد: در راستای اصل ۴۴ واگذاری به امور به مردم تأکید شده است لذا دستگاه‌های اجرایی می‌توانند طرح‌ها و پروژه‌های قابل‌واگذاری را با ترک تشریفات به این تعاونی‌ها واگذار کنند.

وی از تشکیل کارگروه راهبردی تعاونی توسعه و عمران خبر داد و افزود: دبیرخانه این ستاد موظف به پیگیری و رصد فعالیت  شرکت‌های تشکیل‌شده و همچنین بررسی مشکلات و موانع موجود و رفع این مشکلات است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار