کد خبر : 69031
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400- 13: 12

معاون جهاد کشاورزی گیلان:

۱۰ درصد شالیزارهای گیلان برداشت شد/ ۹۵ هزار هکتار در مرحله رسیدگی

۱۰ درصد شالیزارهای گیلان برداشت شد/ ۹۵ هزار هکتار در مرحله رسیدگی

معاون جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۱۰ درصد شالیزارهای استان، گفت: ۹۵ هزار هکتار از اراضی شالیزار در مرحله رسیدگی محصول قرار دارند.

به گزارش گیلانستان، سید علی موسوی شامگاه جمعه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به شرایط مساعد آب و هوایی، اظهار کرد: از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان حدود ۴۰ درصد معادل ۹۵ هزار هکتار در مرحله رسیدگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۳ هزار هکتار معادل ۱۰ درصد مزارع برنج در استان گیلان برداشت شده است، افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیزار گیلان امسال به صورت مکانیزه برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی استقرار هوای پایدار و شرایط جوی مناسبت در هفته جاری، گفت: از کشاورزان می‌خواهیم محصول برنج خود را برداشت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از نکاتی که باید از سوی صاحبان کمباین‌ها مورد توجه قرار گیرد این بوده که صبح‌ها بعد از خشک شدن شبنم وارد مزارع برای دور محصول شود، ادامه داد: از سوی دیگر شالیکاران نیز باید بیماری بلاست خوشه برنج را با توجه به شرایط جوی جدی بگیرند و اقدامات لازم را برای پیگیری از خسارت و آسیب انجام دهند.

موسوی همچنین بر پرهیز از سوزندان کاه و کلش از سوی شالیکاران تأکید و اضافه کرد: با توجه به ارزش اقتصادی کاه و کلش، این محصول می‌تواند به محل درآمدزایی برای شالیکاران تبدیل شود.

وی ادامه داد: کشاورزان بعد از برداشت محصول خود با کمباین باید نسبت به خشک کردن محصول خود برای جلوگیری از افزایش ضایعات و کاهش کیفیت محصول اقدام کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار