کد خبر : 34915
تاریخ انتشار : شنبه 25 اسفند 1397- 59: 16

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

۱۰ میلیارد ریال در حوزه فرهنگ‌سازی محیط زیست گیلان هزینه شد

۱۰ میلیارد ریال در حوزه فرهنگ‌سازی محیط زیست گیلان هزینه شد

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: ۱۰ میلیارد ریال به منظور فرهنگ‌سازی محیط‌زیست با مشارکت و محوریت سازمان‌های مردم نهاد در گیلان هزینه شد.

به گزارش گیلانستان روزبه رحمانیان صبح امروز در نشست خبری در رشت با بیان اینکه توجه به مقوله “محیط‌زیست” مهم و ضروری است اظهار داشت: آسیب به محیط‌زیست می‌تواند غیرقابل جبران باشد بنابراین تلاش جهت حفظ آن به‌عنوان یک سرمایه بین نسلی بسیار ضروری بوده و این امر بدون فرهنگ‌سازی میسر نیست.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به منظور فرهنگ‌سازی محیط‌زیست(آموزش شهروندان و ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند) با مشارکت و محوریت سازمان‌های مردم نهاد اختصاص داد.

وی با بیان اینکه باید همه کمک کنیم تا محیط‌ زیست استان از وضعیت وخیم کنونی رهایی یابد افزود: سال گذشته با توجه به تأکیدات ریاست سازمان در اولویت بخشیدن به فرهنگ‌سازی در امور مختلف از جمله محیط‌زیست و پیشنهاد ایشان، از ردیف اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای فرهنگ‌سازی اختصاص یافت.

رحمانیان اقدامات انجام شده در راستای فرهنگ‌سازی را برشمرد و گفت: بودجه فرهنگ‌سازی در حوزه محیط‌زیست از طریق رسانه‌ها، صدا‌و‌سیما و سمن‌ها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به دستگاه‌ها و نهادهای متولی شامل حوزه هنری، شهرداری رشت، پارک علم و فناوری و اداره کل حفاظت محیط‌زیست اختصاص یافت.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان خاطرنشان کرد: طی دو مرحله مجموعاً ۳۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حوزه هنری استان گیلان جهت تولیدانیمیشن با موضوع مدیریت پسماند و موشن‌گرافیک سه تا پنج دقیقه‌ای تخصیص یافت.

رحمانیان گفت: این رقم به تفکیک ۲۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای تولید ۱۵ قسمت انیمیشن با موضوع مدیریت پسماند و ۱۷۶ میلیون تومان برای تولیدانیمیشن و موشن گرافیک با موضوع مدیریت پسماند است که این موشن گرافیک ها آماده بوده و نوروز ۹۸ از صدا و سیما و شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص ۴۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به شهرداری رشت در راستای فرهنگ‌سازی محیط‌زیست افزود: در این راستا شهرداری رشت به تولید انیمیشن و موشن‌گرافیک با موضوع مدیریت پسماند و نیز آموزش چهره‌ به‌ چهره و توزیع بروشور به بیش از ۱۰۰ هزار خانوار اقدام کرد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: همچنین شهرداری رشت کارگاه‌های آموزشی مدیریت  پسماند برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی و مدیران اتحادیه‌های صنفی. آموزش مدیریت پسماند و نمایش عروسکی در ۱۰۰ مدرسه با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد را برگزار کرد.

رحمانیان در خصوص سهم پارک علم و فناوری استان گیلان از اعتبارات به مبلغ ۵۰ میلیون تومان اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم جذب اعتبار توسط دستگاه اجرایی، پروژه برگزاری استارت‌آپ برای شناسایی و معرفی کسب وکارهای مبتنی بر پسماند اجرا نشد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره فیلم سبز با اعتبار تخصیص یافته ۱۰۰ میلیون تومان مهم‌ترین اقدام این اداره کل در راستای فرهنگسازی محیط زیست در سطح استان است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار