کد خبر : 87070
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401- 23: 21

۱۱۰ مسجد میزبان بیش از ۱۰ هزار معتکف گیلانی شدند

۱۱۰ مسجد میزبان بیش از ۱۰ هزار معتکف گیلانی شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: افزون بر ۱۱۰ مسجد در شهرها و روستاهای استان از امروز همزمان با آغاز مراسم معنوی اعتکاف میزبان معتکفان شدند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار حدود ۱۰ هزار نفر از گیلانیها برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از معتکفان جوانان و نوجوانان هستند، اضافه کرد: اعتکاف مادرانه یکی از برنامه‌های امسال برای معتکفان است به این معنی که خادمان مساجد برای نگهداری کودکانی که مادرانشان معتکلف شده‌اند، اقدام کرده ضمن اینکه فرزندان نیز شب در کنار مادر می‌مانند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ماهیت اعتکاف را جداشدن از حالت مادی‌گرایی و توجه به خداوند باری تعالی عنوان کرد و افزود: اگر چه قرائت قرآن کریم، دعا و روزه از مهمترین کارها در اعتکاف است اما جوهره مهم این مراسم معنوی فرصت جدا شدن از خودخواهی و رسیدن به مقام خداخواهی و بیش از آن دیگرخواهی است.

 

وی با اشاره به اثرگذاری اجتماعی اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف فرصتی برای خودسازی افرادی است که امکان شرکت در این مراسم معنوی را داشته و آثارش هم به جامعه بر می‌گردد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با تبریک میلاد حضرت علی (ع) بیان کرد: عدالت و عدالت‌گرایی از ویژگی‌های بارز امیرالمومنین حضرت علی (ع) است از این رو برای آن حضرت تعبیر میزان به کار برده شده‌است.

 

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در مقام بندگی الله تمام ویژگی ها و صفات خداوند را در خودش متجلی کرد، خاطر نشان کرد: اگر کسی نتواند به مقام عبودیت برسد به مقام عدالت و حق‌خواهی صادقانه نیز نمی‌رسد.

 

ایام البیض از سحرگاه ۱۳ رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، امروز سیزدهم رجب سالروز میلاد حضرت علی (ع) است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار