کد خبر : 31685
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

۱۱ مرکز پرورش ماهیان خاویاری در گیلان راه‌اندازی شد

۱۱ مرکز پرورش ماهیان خاویاری در گیلان راه‌اندازی شد

مدیرکل شیلات گیلان گفت: ۱۱ مرکز فعال در عرصه پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از تسهیلات کم‌بهره در نقاط مختلف استان گیلان راه‌اندازی شده‌‌‌ و به تولید ماهی اشتغال دارد.

به گزارش گیلانستان اسحاق شعبانی اظهار داشت:‌ استان گیلان در حوزه اجرای طرح ملی پرورش ماهیان خاویاری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است به طوری‌که طبق آمارها تاکنون عملکرد گیلان در مورد اجرای این مصوبه از سایر استان‌های شمالی کشور بهتر بوده است.

مدیرکل شیلات گیلان به تاریخچه شروع طرح ملی پرورش ماهیان خاویاری و دستگاه‌های مرتبط در آن اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای طرح ملی پرورش ماهیان خاویاری چند سالی است که با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی،‌ شیلات و استانداری در استان‌های شمالی آغاز شده است.

شعبانی با بیان اینکه گیلان در میان سه استان شمالی بهترین عملکرد را در حوزه پرورش ماهیان خاویاری دارد تصریح کرد: از زمانی که فراخوان اجرای طرح ملی پرورش ماهیان خاویاری در گیلان صادر شد تاکنون 24 متقاضی برای انجام سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی از پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت راه‌اندازی مراکز پرورش ماهیان خاوریاری به 11 نفر خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر 11 مرکز فعال در عرصه پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از این تسهیلات کم بهره در نقاط مختلف استان گیلان راه‌اندازی شده‌‌‌ و به تولید ماهی اشتغال دارد.

مدیرکل شیلات گیلان به برخی از موانعی که در مسیر اعطای این تسهیلات وجود دارد اشاره کرد و گفت: پروژه پرورش ماهیان خاویاری قرار بود در روستاها اجرایی شود بنابراین بسیاری از افرادی که از این حوزه برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنند با موانع شدید بانکی از جمله ارائه تضمین مواجه می‌شوند.

شعبانی بر لزوم رفع نواقص اعطای این تسهیلات به متقاضیان تأکید کرد و بیان داشت: امیدواریم استانداری گیلان و سایر دستگاه‌های ذیربط در این مورد اندیشه‌ای اتخاذ کنند تا همچنان رکورد گیلان در عرصه ایجاد و توسعه طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری در بین سه استان شمالی حفظ شود.

وی از وجود ظرفیت‌های بسیار فراوان در حوزه شیلات سخن گفت و خاطرنشان کرد:‌ با فعالیت مستمر و گسترش یافتن طرح‌های شیلاتی در حوزه آبزی‌پروری،‌ هم میزان تولید ماهی در گیلان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و هم فرصت‌های شغلی بسیاری خوبی در این استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان ضمن درخواست از تمام مسئولان برای حمایت از طرح‌های آبزی‌پروری عنوان کرد: بنده تضمین می‌کنم در صورت مساعدت‌ مسئولان ضمن افزایش طرح‌های پرورش ماهیای در گیلان،‌ در مدت 2 سال علاوه بر دو برابر شدن میزان تولید ماهی زمینه اشتغال استان نیز دو برابر می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار