کد خبر : 33819
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

۱۲۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در گیلان کشف شد

۱۲۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در گیلان کشف شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت:‌ از ابتدای فصل شکار تاکنون ۱۲۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز توسط عوامل این یگان در گیلان کشف شد.

به گزارش گیلانستان ساسان اکبری‌پور اظهار داشت: عوامل و نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست استان گیلان از ابتدای فصل شکار تاکنون تعداد 120 قبضه انواع سلاح شکاری را در مناطق تحت مدیریت محیط زیست از شکارچیان غیر مجاز کشف کرده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در تشریح علت توقیف 120 قبضه اسلحه‌ شکاری عنوان کرد: اسلحه این افراد به دلیل عدم رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های قانونی شکار و یا شکار گونه‌های حفاظت شده و اقدام به شکار در ایام ممنوعه توقیف شده است.

اکبری‌پور با بیان اینکه 120 قبضه اسلحه شکاری توقیف شده به جهت طی مراحل قانونی به دستگاه قضایی گیلان ارسال شده است افزود:‌ علاوه بر این نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان در زمینه خرید و فروش اسلحه شکاری بدون هویت نیز اقداماتی انجام داده است.

وی استفاده و خرید و فروش اسلحه شکاری بدون هویت را ممنوع اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا عوامل یگان حفاظت محیط زیست گیلان تا ابتدای بهمن امسال تاکنون تعداد 38 قبضه سلاح قاچاق را نیز از متخلفان کشف و ضبط کرده و به مقامات قضایی تحویل داده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در مورد مهلت قانونی که برای فصل شکار تعیین شده است نیز تصریح کرد:‌ فرصت دو ماهه تمدید شده برای شکار در پایان بهمن به اتمام می‌رسد و تا این لحظه دستورالعملی برای تمدید این مهلت زمانی به عوامل یگان اعلام نشده است.

اکبری‌پور شکار در اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان در زمانی که فصل آن به اتمام رسیده است را تخلف خواند و عنوان کرد:‌ حضور شکارچیان در مناطق تحت مدیریت و اقدام به شکار در زمانی که پروانه شکار فاقد اعتبار باشد تخلف زیست محیطی تلقی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اسلحه شکاری متخلفان که به ضوابط توجهی ندارند توقیف می‌شود افزود: پس از پایان فصل شکار و تا زمانی که دستورالعمل جدیدی برای تمدید این زمان از سلسله مراتب بالا به یگان حفاظت محیط زیست گیلان نرسد با متخلفان شکار برخورد می‌شود.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار