کد خبر : 31954
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

۱۲۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های گیلان شناسایی شد

۱۲۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های گیلان شناسایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ در یک بازه زمانی سه ساله و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی شده ۱۲۰ نقطه پرحادثه در طول راه‌های استان گیلان شناسایی شد.

به گزارش گیلانستان محمدرضا نازک‌کار  اظهار داشت: در یک بازه زمانی سه‌ساله و پس از انجام بررسی‌ها و مطالعات کارشناسی‌شده 120 نقطه پرحادثه در طول راه‌های استان گیلان شناسایی شد که از این تعداد 97 نقطه آن به‌عنوان نقاط پرتصادف گیلان به ثبت رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه این اداره کل برای آشکارسازی نقاط پرتصادف گیلان در یک سال و نیم گذشته برنامه کوتاه مدتی را به اجرا در آورده است افزود: برای اجرای برنامه درازمدت رفع نواقص نقاط پرتصادف گیلان نیز 10 نقطه توسط کارشناسان اولویت‌گذاری شده است.

نازک‌کار از اختصاص 3.5 میلیارد تومان اعتبار برای فاز نخست عملیات آشکارسازی نقاط پر تصادف گیلان سخن گفت و بیان داشت: در این مرحله 3 نقطه حساس انتخاب شده و عملیات مربوطه آن با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که در صورت تزریق اعتبارات، این فرآیند سرعت می‌گیرد.

وی نوسازی ناوگان حمل و نقل روستایی را نیز یکی از برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان دانست و گفت: در این راستا 2 هزار پرونده تقاضای دریافت تسهیلات در حال بررسی است که در صورت تزریق اعتبارات تسهیلات مورد نظر در اسرع وقت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه 53 سامانه هوشمند ثبت تخلف در محورهای شریانی گیلان نصب شده است افزود:‌ با نصب این سیستم‌ها تصادفات در محورهای استان 30 درصد کاهش پیدا کرد همچنین در آینده نزدیک نیز تعداد این سامانه‌ها به 68 دستگاه افزایش می‌یابد.

نازک‌کار از رفع مشکلات و معضلاتی که کامیون‌داران گیلانی با آن مواجه هستند خبر داد و اظهار داشت: نرخ حمل کالا،‌ بیمه‌های تکمیلی و قیمت قطعات مصرفی نظیر روغن ماشین،‌ قطعات یدکی،‌ لاستیک و سایر موارد مشابه دیگر از جمله برخی از دغدغه‌های فعالان بخش حمل و نقل کالا در گیلان بود.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تمهیدات ویژه‌ای برای حل مشکلات کامیون‌داران اتخاذ کرد ابراز داشت: راه‌اندازی بیمه‌های تکمیلی،‌ کاهش 50 درصدی نرخ بیمه‌های اجتماعی و توزیع لاستیک یارانه‌ای از جمله اقدامات حمایتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از عمر بالای ناوگان حمل و نقلی استان سخن گفت و عنوان کرد:‌ تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو قصد داشتیم بخشی از نیازهای گیلان در این حوزه را از طریق منطقه آزاد انزلی رفع کنیم به طوری‌که حتی قراردادهای آن نیز به امضاء رسیده بود.

وی استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل گیلان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ امیدواریم با گشوده شدن مرزها برای واردات خودرو، بتوانیم به نحو مطلوبی از پتانسیل‌های موجود در منطقه آزاد انزلی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقلی گیلان استفاده کنیم.

نازک‌کار افزایش قیمت خودروهای داخلی و مشکلاتی که در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل باری وجود دارد را مورد اشاره قرار داد و گفت: به جهت افزایش قیمت‌ها و برای کمک به متقاضیان مقرر شد در صورت دریافت تسهیلات نوسازی ناوگان از سوی آنان، زمان بازپرداخت وام‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار