کد خبر : 26622
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1397- 08: 18

۱۲ روز پس از سیل رودسر هنوز مسیرهای روستایی بازگشایی نشده است

۱۲ روز پس از سیل رودسر هنوز مسیرهای روستایی بازگشایی نشده است

عضو شورای رحیم‌آباد رودسر گفت: تا به امروز که بیش از ۱۲ روز از وقوع سیل می‌گذرد برخی راه‌های مواصلاتی روستاهای مناطق سیل‌زده رودسر بازگشایی نشده‌ است.

به گزارش گیلانستان، محمد حسن‌پور در گفت‌و‌گویی با اشاره به سیل ۲ هفته پیش این بخش اظهار داشت: شدت سیل در روستاهای تابعه به حدی بوده که موجب خیزش سیلاب‌ها از مناطق کوهستانی پرشیب شده است.

وی با یادآوری اینکه بر اثر شدت سیل و تخریب اماکن ۴ نفر از روستائیان منطقه جان خود را از دست داده‌اند گفت: تعداد زیادی از منازل مسکونی آسیب دیده و چند واحد مسکونی بر اثر رانش زمین به کلی تخریب شده‌ است.

حسن‌پور از تخریب بخش وسیعی از سامانه آبرسانی آشامیدنی و کشاورزی، تخریب جوی‌ها، نهرها و چشمه‌ها در روستاهای تابعه شهرستان رودسر خبر داد و گفت: تا به امروز که بیش از ۱۲ روز از وقوع سیل می‌گذرد راه‌های مواصلاتی روستاهای مناطق سیل‌زده گیلان بازگشایی نشده‌اند و در بعضی دیگر از مسیرها هم به سختی تردد صورت می‌گیرد، چون روی گسل رانش زمین بازگشایی انجام شده است.

عضو شورای رحیم‌آباد رودسر تأکید کرد: این همه تأخیر را در ساماندهی به مسیرهای عبور و مرور پس از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل به ندرت در کشور شاهد بوده‌ایم.

وی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت غیرقابل قبول راه‌های ارتباطی با گذشت حدود ۲ هفته از سیل رخ‌داده در منطقه اِشکورات گفت: با وجود اقدامات انجام شده تخریب بخشی از مراتع، حاشیه رودها و دره‌ها نیاز به بررسی کارشناسی داشته و اقدامات پیشگیرانه برای آینده می‌طلبد.

حسن‌پور با تصریح بر اینکه باغ برای اکثر روستانشینان این منطقه منبع اول درآمدی جهت امرار معاش است به آسیب‌های اساسی وارد شده به باغات و محصولات باغی اشاره کرد و گفت: در برخی روستاها منازل حتی تا ۱۰۰ درصد تخریب شده و اراضی باغی بر اثر سیل آسیب جدی دیده است.

عضو شورای رحیم‌آباد رودسر گفت: روستائیان سیل‌زده بالادست کلاپهلو، سلیمان چپر، چشان و پرچکوه رحیم‌آباد رودسر پس از گذشت چند روز از وقوع سیل و قطع راه‌های ارتباطی و عدم امدادرسانی مناسب جهت بازگشایی راه‌ها چند نوبت، خود تصمیم به بازگشایی جاده‌ها به وسیله ابزارهای ابتدایی همچون بیل و کلنگ گرفته‌اند، اما به توصیه مسئولان منطقه‌ای و به واسطه‌های وعده‌های آنان دست نگه داشتند تا نیروهای امدادی، خود مبادرت به این کار کنند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار