کد خبر : 83593
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آذر 1401- 09: 21

۱۳۰ سازمان مردم نهاد در استان گیلان فعالیت دارند

۱۳۰ سازمان مردم نهاد در استان گیلان فعالیت دارند

معاون امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: ۱۳۰ سازمان مردم نهاد در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، اوقات فراغت و کارآفرینی در حال حاضر حاضر در نقاط مختلف این استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، فیروز عزت‌دوست روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: دامنه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد گسترده است اما با توجه به رویکردهای دولت سیزدهم مبنی بر توجه به تحکیم بنیان خانواده و مقوله ازدواج جوانان، تلاش می‌شود تا فعالیت سمن‌ها نیز بیشتر به موضوعات مرتبط با ازدواج جوانان سوق یابد.

 

وی افزود: از جمله فعالیت‌های این تشکل‌های غیردولتی برگزاری کارگاه‌های مشاوره پیش و پس از ازدواج برای زوج‌های جوان با کمک اداره‌های ورزش و جوانان در شهرستان‌ها به صورت رایگان است تا ضمن کمک به انتخاب آگاهانه، از پدیده طلاق هم جلوگیری شود.

 

معاون امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان بیان کرد: این اداره‌کل مجوزهایی در زمینه راه‌اندازی مراکز مشاوره رایگان ازدواج و خانواده ارائه می‌دهد که متقاضیان دارای دفتر در صورت تمایل می‌توانند به اداره‌کل مراجعه نمایند و از یارانه‌های وزارت ورزش و جوانان در این زمینه برخوردار شوند.

 

وی در ادامه یادآور شد: همان طور که از اسم این سازمان‌ها مشخص است غیردولتی، غیرسیاسی و غیرتجاری هستند و در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی بنابر اساسنامه مصوب خود در استان گیلان فعالیت می‌کنند.

 

عزت‌دوست اضافه کرد: این سازمان‌های مردم نهاد بودجه مصوب دولتی ندارند اما در سال ۲ بار فراخوانی برای طرح‌ها و ایده‌هایشان در سامانه‌ای با عنوان مشارکت‌های اجتماعی جوانان اعلام می‌شود و شورای داوری در استان پس از بررسی، طرح‌ها را به وزارتخانه ارسال می‌کند تا دفتر اجتماعی وزارتخانه به طرح‌های مصوب اعتباری جهت کمک به اجرای طرح‌های مورد نظر این سازمان‌ها ابلاغ کند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در هفته‌های اخیر در کشور به وجود آمده، سلسله گفت و شنودهایی با جوانان در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود که در همین راستا تا کنون ۶ نشست برگزار شده است.

 

معاون امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: در نشستی که در شهرستان آستارا برگزار شد، جمعی از جوانان و کسبه بازاری مطالبه بحقی مبنی بر راه‌اندازی سازمانی مردم نهاد برای فعالیت در امور خیر داشتند که راهنمایی‌های لازم انجام شد تا بتوانند شخصیتی حقوقی هم پیدا کنند و در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان ورود داشته باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار