کد خبر : 29467
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1397- 20: 13

۱۴۵ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شد

۱۴۵ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شد

مدیرکل گمرک آستارا گفت: در شش ماهه نخست امسال ۳۲۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش گیلانستان رسول امیدی  با اشاره به اینکه صادرات کالای غیرنفتی در گمرک آستارا در شش ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه افزایش داشته است اظهار داشت: کالاهای صادر شده از گمرک آستارا از لحاظ وزن ۱۳۹ درصد و از حیث ارزش ۹۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک آستارا خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده مذکور مقدار هزار و ۱۹۸ تن کالا به ارزش ۵ میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا به کشورهای مختلف صادرات انجام شده است.

امیدی افزود: عمده کالاهای صادراتی چمدانی شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی، محصولات کشاورزی به مقصد کشور جمهوری آذربایجان بوده که از لحاظ وزن هزار و ۱۸۰ درصد و از حیث ارزش  ۲ هزار و ۷۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۰۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۳ میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است گفت: در نیمه نخست امسال ۴۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۳ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده که از لحاظ وزن ۹ درصد و از حیث ارزش ۱۲۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امیدی با اشاره به عمده کالاهای ترانزیت شده از طریق گمرک آستارا افزود: این اقلام شامل لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده که از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارت متحده ترانزیت شده است.

وی با اشاره به آمار مترددین از طریق مرز گمرک آستارا در شش ماهه نخست امسال اظهار داشت: در این مدت ۵۷۰ هزار و ۳۰۳ نفر مسافر از طریق مرز گمرک آستارا تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، مسافران خروجی ۴۱ درصد و مسافران ورودی ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک آستارا مجموع درآمد گمرک آستارا در نیمه نخست امسال را ۴۲۱ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار