کد خبر : 25659
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

۱۴ سال بلاتکلیفی برای ساخت تصفیه‌خانه ایستگاه زباله سراوان رشت

۱۴ سال بلاتکلیفی برای ساخت تصفیه‌خانه ایستگاه زباله سراوان رشت

فرماندار رشت گفت: ساخت تصفیه‌خانه ایستگاه زباله سراوان شهرستان رشت به‌مدت ۱۴ سال بلاتکلیف باقی مانده است.

به گزارش گیلانستان، سیدمحمد احمدی عصر امروز در جلسه پسماند و جلسه پیگیری اجرای تعهدات ساماندهی تخلیه سایت زباله سراوان در فرمانداری شهرستان رشت اظهار داشت: ساماندهی پسماند در ایستگاه زباله سراوان رشت به مقوله‌ای ملی تبدیل شده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه استاندار گیلان به‌طور مداوم پیگیر وضعیت ساماندهی ایستگاه زباله سراوان است تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها حتی یکبار هم در جلسه پسماند شهرستان رشت شرکت نکرده و پاسخی به مکاتبات اداری در خصوص این مقوله مهم نمی‌دهند.

وی با انتقاد از دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با تاکید بر اینکه این دانشگاه از جمله دستگاه‌هایی است که در حوزه ساماندهی وضعیت ایستگاه زباله سراوان ورود نکرده است گفت: در جلسات گذشته واگذاری زمینی به مساحت 7 هزار و 500 مترمربع برای احداث تصفیه‌خانه شیرابه‌ زباله ایستگاه سروان مصوب شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه زمین مذکور در حال حاضر به‌منظور احداث این پروژه از سوی منابع طبیعی واگذار شده است بیان کرد: شهرداری رشت باید در ایستگاه زباله سراوان به‌گونه‌ای عمل کند که احتمال رانش زباله بر روی زمین واگذار شده هر لحظه کاهش یابد.

احمدی با تاکید بر اینکه به‌منظور تامین زمین این پروژه جلسات متعددی در شهرستان رشت برگزار شده و در این راستا کارشناسی‌های تخصصی صورت گرفته است افزود: برای ساخت این تصفیه‌خانه باید اقدامات کارشناسی انجام شود تا در بهره‌برداری از آن با خروجی مطلوب و اثرگذاری روبه‌رو شویم.

وی با اشاره به اینکه ساخت تصفیه‌خانه ایستگاه زباله سراوان به‌مدت 14 سال بلاتکلیف باقی مانده است خاطرنشان کرد: با بازبینی و بررسی تخصصی قرارداد ساخت تصفیه‌خانه شیرابه زباله ایستگاه سراوان تمامی ابعاد این قرارداد باید به صورت کارشناسانه بررسی شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه در حال حاضر در خصوص این قرارداد شائبه‌هایی در بین مسئولان و مدیران استانی پیش آمده و این قرارداد ظرف یک هفته باید بازبینی شود تصریح کرد: مسئولان در جلسات نباید از گفتن حقایق دوری کنند تا از خروجی جلسات به اقداماتی مطلوب و اثرگذار دست یابیم.

احمدی با تاکید بر اینکه قرارداد تصفیه خانه شیرابه سراوان باید به طور کارشناسی بازبینی شود و در صورت لزوم اصلاح شود گفت: آسفالت راه دسترسی به ایستگاه زباله سراوان باید تا پایان خردادماه به اتمام برسد و توجه به این مقوله از سوی سازمان متولی به‌طور ویژه ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص ساماندهی ایستگاه زباله سراوان پیگیری‌های زیادی در حال انجام است و این پروژه به طور جدی دنبال می‌شود تاکید کرد: شیوه‌های سمپاشی ایستگاه زباله سراوان نیازمند تغییرات است و این مقوله باید به طور جدی از سوی مدیران متولی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار رشت با بیان اینکه مصالح و مواد معدنی مورد نیاز به‌منظور دفن زباله در  ایستگاه سراوان باید از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تامین شود گفت: با توجه به فصل گرما شرایط ایستگاه زباله سراوان وضعیتی بحرانی به خود می‌گیرد و این امر نیازمند توجه است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تاکید بر اینکه مصوبات جلسات پسماند به‌طور حتم به ادارات ارسال می‌شود افزود: طبق دستور استاندار گیلان مدیران کل موظف به شرکت در جلسات پسماند شهرستان رشت هستند که در این مورد به برخی از مدیران کل انتقاداتی وارد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار