کد خبر : 27944
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397- 50: 17

۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت می‌شود‌

۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت می‌شود‌

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت‌:‌ امسال ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به حدود ۷ هزار و ۳۰۰ مددجوی کمیته امداد گیلان پرداخت می‌شود.

به گزارش گیلانستان، علیرضا محمدی در گفت‌وگویی ظهار داشت:‌ کمیته امداد استان گیلان در راستای ادامه برنامه‌های جامع خود جهت اشتغالزایی و توانمندسازی،‌ امسال ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به حدود ۷ هزار و ۳۰۰ مددجوی تحت پوشش خود پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان رویکرد اصلی این نهاد در کشور را اشتغالزایی عنوان کرد و افزود:‌ فرآیند ایجاد اشتغال در کمیته امداد تابع یک مدل توانمندسازی اقتصادی است یعنی تسهیلات اشتغالزایی بر اساس یکسری قواعد و دستورالعمل‌های کارشناسی‌ شده به مددجویان تعلق می‌گیرد.

محمدی نیازسنجی فضای کسب و کار را نخستین مرحله از فرآیند اشتغالزایی و دریافت تسهیلات اعلام کرد و ابراز داشت:‌ کارشناسان فنی کمیته امداد در هر کدام از شهرستان‌های استان گیلان زمینه‌های ایجاد شغل مورد نظر مددجو را بررسی کرده و توجیه اقتصادی آن را مشخص می‌کنند.

وی استعدادسنجی و انجام مشاوره‌های شغلی را دومین مرحله از فرآیند اشتغالزایی مددجویان دانست و عنوان کرد:‌ در این بخش استعداد متقاضی دریافت تسهیلات برای راه اندازی کسب و کار بررسی شده و سپس در صورت نیاز،‌ آموزش‌‌های شغلی و مهارتی به صورت رایگان به وی ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان آموزش‌های مهارتی را بر دو گونه تقسیم‌بندی کرد و ابراز داشت:‌ در آموزش‌های عمومی مسائلی نظیر بازاریابی و ایجاد فضای انگیزشی برای راه‌اندازی کسب و کار مدنظر است و آموزش‌های تخصصی نیز بر مبنای حرفه مورد نظر مددجو ارائه می‌شوند.

محمدی در مورد تعاملات مشترک بین کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز تصریح کرد:‌ کمیته امداد گیلان برای ارائه آموزش‌های مهارتی با مراکزی نظیر اداره کل فنی و حرفه‌ای،‌ جهاد دانشگاهی‌،‌ جهاد کشاورزی و دستگاه‌هایی از این دست همکاری‌های دو جانبه مفیدی دارد.

وی ویژگی بازار محوری بودن آموزش‌های شغلی ارائه شده به مددجویان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ برای موفقیت در برنامه‌های توانمندسازی مددجویان و ترغیب آنان به سمت اشتغال پایدار باید مجموعه آموزش‌های ارائه شده بر مبنای نیازهای روز بازار تدوین و به آنان منتقل شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با ابراز این نکته که کمیته امداد گیلان از سه منبع اعتباری برای اعطای تسهیلات به مددجویان استفاده می‌کند افزود:‌ صندوق اشتغال نیازمندان کمیته امداد،‌ معرفی مددجویان به بانک‌های عامل و استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی از جمله این منابع هستند.

محمدی‌ ضمن توصیه به همه مددجویان جهت کسب مهارت‌های شغلی و استفاده از تسهیلات اشتغالزایی عنوان کرد: تمام تلاش مجموعه کمیته امداد گیلان این است که بسترها و زمینه‌های لازم جهت اشتغال پایدار و ورود مؤثر مددجویان به بازار کار را به نحو مطلوبی فراهم کند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار