کد خبر : 47513
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان:

۱۸۴۳ روستای گیلان دارای اینترنت پرسرعت نسل چهارم است

۱۸۴۳ روستای گیلان دارای اینترنت پرسرعت نسل چهارم است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: هم اکنون از ۲۹۰۵ روستای استان ۲۴۷۹ روستا دارای تلفن خانگی و ۱۸۴۳ روستا دارای اینترنت پرسرعت نسل چهارم است.

به گزارش گیلانستان فرزاد توکلی در گفت و گویی گفت: رشد و توسعه شاخص های ارتباطی، زیرساخت های فناوری اطلاعات و توسعه اشتغال از دغدغه های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

فرزاد توکلی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه فناوری اطلاعات، اظهار کرد: تلاش های خوبی در سال های اخیر انجام شده و با توجه به رشد زیرساخت های فناوری اطلاعات در استان، هم اکنون بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و تولید محتوا در فضای مجازی آماده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با استناد به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده تمام ظرفیت دستگاه ها برای تقویت نظام، افزود: تامین زیرساخت های ارتباطی تا دور افتاده ترین نقاط کشور و تعامل مطلوب بین دستگاه های حوزه ارتباطات استان و حمایت از تولید کنندگان محتوا در این راستا موجب رشد و توسعه اشتغال در کشور خواهد شد.

توکلی با اشاره به شاخص های عملکردی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: در حال حاضر زیرساخت های مناسبی همچون ۸۹۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری، ظرفیت انتقال شبکه به میزان ۶۰۵ گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند ورودی ۴۸۰ گیگابیت بر ثانیه در دسترس استان بوده و باید از این ظرفیت ها برای توسعه و ایجاد اشتغال بهره مند شد.

وی گفت: هم اکنون گیلان با ضریب نفوذ ۱۵۰ درصدی در تلفن همراه حائز رتبه پنجم، ضریب نفوذ ۴۱ درصدی و رتبه ششم در تلفن ثابت و ضریب نفوذ ۹۰ درصدی در اینترنت و رتبه ششم در کشور بوده که با توجه به رشد مناسب این شاخص ها نسبت به سال های گذشته برای ارتقاء جایگاه استان در کشور اهتمام بیشتری را می طلبد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با توجه به نقش دستگاه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به خصوص اپراتورهای تلفن همراه در ارتقای زیرساخت ها و ارائه سرویس های حوزه ICT در استان، بیان کرد: در حال حاضر اپراتور همراه اول با ۸۱ درصد ضریب نفوذ تلفن همراه و اپراتور ایرانسل با ۶۴ درصد ضریب نفوذ تلفن همراه، جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده و نیازمند توجه بیشتری نیز می باشند.

توکلی با اشاره به اهتمام ویژه وزارت ارتباطات در کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا تصریح کرد: هم اکنون از ۲۹۰۵ روستای استان ۲۴۷۹ روستا دارای تلفن خانگی و ۱۸۴۳ روستا دارای اینترنت پرسرعت نسل چهارم است.

وی تاکید کرد: رشد و توسعه شاخص های ارتباطی، زیرساخت های فناوری اطلاعات و توسعه اشتغال از دغدغه های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار