کد خبر : 60727
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 دی 1399- 49: 10

رئیس پلیس راه گیلان:

۱۹۰۰ نیروی پلیس در طرح زمستانه گیلان مشارکت می‌کنند

۱۹۰۰ نیروی پلیس در طرح زمستانه گیلان مشارکت می‌کنند

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: هزار و ۹۹۰ نیروی پلیس در طول ۳ ماه اجرای طرح زمستانه گیلان در این طرح مشارکت می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ جاور صفاری شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح زمستانه پلیس از ۲۰ آذرماه در استان گیلان آغاز شد و هدف از اجرای طرح تسهیل در عبور و مرور، کنترل ایمنی وسایل نقلیه در معابر برون‌شهری و حتی معابر درون‌شهری و مدیریت درست در شرایط احتمالی ترافیکی نسبت به شرایط جوی در استان گیلان است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان افزود: در این طرح مشارکت دستگاه‌های دیگر استان را نیز داریم و طرح مذکور به مدت ۳ ماه در محورهای کوهستانی و بحرانی استان همانند سراسر کشور ادامه دارد هزار و ۹۹۰ نیروی پلیس در این مدت در اجرای طرح مشارکت می‌کنند به طور روزانه ۴۸ تیم و تقریباً ۳۰۰ نفر از نیروهای پلیس راه استان در اجرای طرح زمستانه امسال حضور دارند.

صفاری افزود: اداره کل راهداری استان با ۲۸۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۳۱ پایگاه ثابت و سیار، هلال احمر با ۱۰۵ نیرو، ۴۵ خودرو سبک و نیمه‌سنگین، ۲۸ پایگاه و یک فروند بالگرد، مرکز فوریت‌های پزشکی استان نیز با ۹۳ دستگاه خودرو سبک و نیمه‌سنگین در این طرح مشارکت دارند همچنین امداد خودرو نیز یکی دیگر از دستگاه‌های حاضر در این طرح است.

وی گفت: طرح زمستانه سال ۹۸ همزمان با کل کشور از ۲۲ آذر در معابر برون‌شهری اجرا شد و در طرح زمستانی سال گذشته هزار و ۲۹۳ نفر مصدوم در ۳ ماه اجرای طرح داشتیم و از طرفی ۷۵ نفر نیز در این حوادث جان خود را از دست دادند؛ سال گذشته نسبت به سال ۹۷ در تعداد وقوع تصادفات ۲۱ درصد، تعداد مصدومان ۲۰ درصد و در تعداد متوفیان نیز ۳۳ درصد کاهش داشتیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان افزود: ۲۱ درصد تصادفات در طرح زمستانه سال گذشته ناشی از سرعت غیرمطمئنه و ۱۹ درصد فوت در اثر واژگونی بود؛ هم‌وطنان باید متناسب با تغییرات شرایط جوی(بارش برف یا باران) سرعت مطمئنه را رعایت کنند از طرف محورهای رشت به فومن، فومن به سراوان و سیاهکل به لاهیجان دارای بیشترین جانباخته در طرح زمستانی سال گذشته بودند.

وی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی در این حوزه گفت: از خردادماه امسال با مدیریت مدیرکل بحران استان برنامه‌ریزی برای طرح زمستانه امسال کلید خورد و برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشیم یکی از موضوعاتی که به‌دنبالش هستیم آسیب‌شناسی بحران برف سال گذشته است.

صفاری افزود: در این حوزه اولین نشست مشترک با اداره راهداری استان برگزار شد و بحران برف سال گذشته را در موضوعات مختلف آسیب‌شناسی کردیم؛ دومین جلسه طرح زمستانی با ریاست استاندار بوده و یکی از موضوعات مهمی که در این جلسه مطرح شد این بود که برنامه‌ریزی‌ها به درستی انجام شده و حوادث سال گذشته تکرار نشود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در آسیب‌شناسی بحران برف سال گذشته کانون‌های بحران را شناسایی کرده و در چند نقطه از محورهای ارتباطی تکرار این حوادث را داشتیم گفت: یکی از موضوعات نشست‌های برگزار شده تقویت راهدارخانه‌های سیار در کانون‌های بحران بود به این منظور ۶ راهدارخانه سیار را در نقاط بحرانی استان مستقر کردیم.

صفاری عنوان داشت: در این راستا نشست مشترک با استان‌های مجاور برگزار کردیم و در این نشست مشترک با روسای پلیس راهور و مدیران راهدارخانه استان‌های قزوین و اردبیل چند هدف را دنبال کردیم که از جمله آن می‌توان به تعامل برای اعمال محدودیت‌های تردد که در طرح زمستانه بسیار با اهمیت است اشاره کرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار