کد خبر : 27045
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 تیر 1397- 02: 18

۱۹ طرح صنعتی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

۱۹ طرح صنعتی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: هفته آینده ۱۹ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۸۲۹ نفر در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گیلانستان، فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اصحاب رسانه از فرهیختگان جامعه هستند و رسالت تنویر افکار عمومی و بستر‌سازی جامعه در مسیر رشد و تعالی را برعهده دارند اظهار داشت: اصحاب رسانه رسالت فرهنگی عظیمی را در شرایط کنونی برعهده دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه با توجه به پیشینه فرهنگی استان، شعور و خلوص مردم بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند گفت: با همراهی، صبر، بردباری و فرهنگ بالای مردم، گیلان در سطح کشور با مشکلات کمتری مواجه است که این امر بیانگر صبر و پشتیبانی گیلانی‌ها است.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه همواره باید در راس امور و حوزه تصمیم‌سازی باشند تا با همراهی و همگرایی مسیر توسعه استان گیلان رقم بخورد بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اصحاب رسانه را از مجموعه خود می‌داند و برای پیشبرد اهداف به توانایی این مجموعه نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان وظایف خطیری را بر عهده دارد و در این حوزه توجه به استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای حفظ منافع مردم دارای اهمیت است افزود: اصحاب رسانه می‌توانند عامل ایجاد پیوندی ناگسستنی بین جهادگران عرصه تولید، صنعت، تجارت و مردم باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه شرایط کنونی اقتصاد کشور وضعیتی حساس است و ملت ایران همواره فولاد آبدیده هستند و در سختی‌ها موفق ظاهر می‌شوند گفت: اصحاب رسانه با درک دقیق شرایط و ایجاد انرژی مثبت در جامعه  می‌توانند همراه دولتمردان برای برون رفت از مشکلات کنونی اثرگذار باشند.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه هر کسی از ملت و منافع ملت دوری کند به طور حتم به خود و نظام خیانت کرده و برای برون رفت از مشکلات باید با هدف‌گذاری‌های دولت همراه بود بیان کرد: تور بازدید رسانه‌ای از واحد‌های تولیدی و صنعتی در گیلان از امروز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تور به منظور ورود و مشارکت اصحاب رسانه در راستای کمک به برون رفت از مشکلات و رسیدن به اهداف متعالی در حوزه صنعتی و تولیدی در گیلان انجام می‌شود تاکید کرد: شرایط اقتصادی کنونی کشور و توسعه حمایت از تولیدات داخلی نیازمند حضور اصحاب رسانه است.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با بیان اینکه همه مسئولان در مقابل آیندگان پاسخگو هستند و باید با همکاری و همگرایی در برون رفت از مشکلات اثرگذار باشند خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه رفع موانع تولید اقدامی موثر و اثرگذار در حوزه صنعت است و استان گیلان در این کارگروه موفق عمل‌کرده است.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه ایجاد سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه با محوریت استان گیلان از رخداد‌های مهم و اثرگذار حوزه تجارت خارجی بوده است بیان کرد: استان گیلان از دروازه ورود به اروپا است و در جوار کشور‌های حاشیه دریای خزر و اوراسیا از ظرفیت‌های عمده‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی محصولات صنایع غذایی و کشاورزی گیلان و شرکت‌های CIS در بندر انزلی تصریح کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه تولیدات برتر استان گیلان و گردهمایی واحد‌های شاخص تولیدی گیلان از اقدامات اثرگذار سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی طرح‌های شاخص صنعتی و معدنی استان گیلان به ویژه طرح تولید میله و مفتول مسی و آلومینیومی برای نخستین بار در گیلان از طرح‌های شاخص و مهم صنعتی در گیلان است گفت: ظرفیت این واحد ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن در سال است.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه استان گیلان در تولید فرآورد‌های مسی در حال حاضر رتبه‌های برتر کشور را کسب کرده است تصریح کرد: راه‌اندازی ۲۲۹ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۲ هزار و ۷۲۳ نفر در استان گیلان از فعالیت‌های صنعتی و تولیدی گیلان در دولت دوازدهم است.

وی ثبت برند محصولات استراتژیک چای، برنج و زیتون گیلان را به عنوان برند ملی و اختصاصی گیلان  از دیگر اقدامات اثرگذار این حوزه دانست و بیان کرد: افزایش تولید برخی از محصولات لوازم خانگی و صنایع سلولوزی چون MDF، HDF و نئوپان در استان گیلان به درستی صورت گرفته و گیلان در این حوزه موفق است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه به منظور تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان گیلان اقدامات مطلوبی انجام شده و تلاش است سال‌های آینده گیلان به قطب تولید صنعت فولاد کشور تبدیل شود گفت: گیلان به واسطه مواهب طبیعی چون بارندگی می‌تواند در این حوزه موفق باشد.

دلق‌پوش با بیان اینکه گیلان رتبه دوم تولید صنایع سلولزی را در کشور دارد و با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه صنایع سلولزی در گیلان، این استان رتبه نخست را کسب می‌کند تاکید کرد: افزایش مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه دریای خزر به طور ویژه دنبال می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با تاکید بر اینکه رونمایی از برند فرش دست‌بافت گیلان  تحت عنوان سوسن چلچراغ اواخر سال گذشته در گیلان انجام شده است گفت:  تشکیل کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف به منظور پایش، ارزیابی و برنامه‌ریزی برای احیای صنعت در استان گیلان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ مصرف کالای گیلانی و ایرانی یک رسالت خطیر را بر عهده دارند خاطرنشان کرد: طرح انتخاب کاسبان نمونه و خوشنام در حوزه اصناف به منظور احیای فرهنگ کیفیت ارائه خدمات به مشتری برای نخستین بار در استان گیلان اجرا می‌شود.

دلق‌پوش از تشکیل شورای معادن در استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه این شورای به منظور بازنگری و نظارت دقیق در حوزه معادن استان تشکیل شده است تاکید کرد: سال گذشته ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات رونق تولید به بیش از ۲ هزار و ۳۰۵ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در گیلان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر اینکه استان گیلان در تعداد پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید و حمایت از واحد‌های تولیدی رتبه نخست کشور را دارد تصریح کرد: ۳۸ واحد صنعتی و تولیدی برگزیده به مناسبت روز صنعت و معدن در استان گیلان تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ طرح صنعتی هفته آینده با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۸۲۹ نفر در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد گفت: همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده ۲۷ تیر ماه در رشت برگزار می‌شود و واحدهای تولیدی که نسبت به استاندار‌های رعایت حقوق مصرف‌کننده اقدام کردند در این همایش تجلیل می‌شوند.

رئیس سازمان نظارت استان گیلان با بیان اینکه جلسات کارگروه تنظیم بازار به طور مداوم هر هفته در گیلان برگزار می‌شود تاکید کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۷۹ هزار و ۹۳۸ مورد بازرسی از واحد های صنفی در گیلان انجام شده است که برخی از واحد‌ها در یک ماه چندین بار بازرسی شدند.

دلق‌پوش تعداد کل گزارشات مردمی از واحد‌های صنفی در سه ماهه نخست امسال را ۲ هزار و ۷۳۸ مورد نام برد و تاکید کرد:  ۲ هزار ۹۴۲ مورد پرونده با ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال در مدت زمان مذکور در خصوص اصناف در گیلان تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه عمده واحد‌های تولیدی در گیلان با تمامی ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند و استان گیلان در حال حاضر تنها از ۲۵ درصد ظرفیت حوزه صنعتی و تولیدی خود استفاده می‌کند افزود: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و موانع موجود در حوزه سرمایه‌گذاری در استان گیلان گسترده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه ایجاد هزار و ۷۹۴ واحد تولیدی در استان گیلان با سرمایه‌گذاری ۱۵۴ میلیارد تومان و با اشتغال ۵۵ هزار و ۵۴۸ نفر در دست اجرا است گفت: استان گیلان ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه صنعت و تولید دارد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار