کد خبر : 87066
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401- 21: 21

۱۹ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه‌ کردند

۱۹ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه‌ کردند

مدیربیمه کشاورزی بانک کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی در استان برای سال زراعی جدید از “مهر” تاکنون، افزون بر ۱۹ هزار نفر نسبت به خرید بیمه‌نامه اقدام کردند.

به گزارش گیلانستان، پیمان عبداللهی‌فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تمدید مهلت بیمه‌پذیری محصولات باغی، تنه درختان و زراعت‌های پاییزه تا ۳۰ بهمن ماه امسال، اظهار کرد: زمان تعیین شده برای بیمه محصولات گندم و چای تا پایان سال و بیمه شالیزارها تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ محصول کشاورزی و عوامل تولید تحت پوشش خدمات بیمه کشاورزی است، اضافه کرد: کشاورزان استان گیلان برای خرید بیمه‌نامه به نمایندگی‌های بیمه، شعب بانک کشاورزی، مدیریت‌ها و مراکز جهادکشاورزی مراجعه کنند.

 

مدیربیمه کشاورزی بانک کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی فرصتی برای کشاورزان به منظور بیمه‌گذاری محصولاتشان است از این‌رو فعالان در بخش‌های زراعی، باغی، دامی و شیلاتی با مراجعه به مراکز یاد شده و خرید بیمه‌نامه، این فرصت را از دست ندهند.

 

وی بیان کرد: تامین هزینه‌های کشاورزان ناشی از خسارات وارده، ترغیب آنان به تولید محصولات بیشتر و امیدوار بودن کشاورزان نسبت به جبران خسارت‌ها در زمان بحران را از جمله مزایای بیمه محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: تعرفه‌های مختلفی برای بیمه محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده که انتخاب آن برای کشاورزان اختیاری است.

 

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

 

این‌ خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

 

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

 

شهرستان های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار