کد خبر : 76342
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1400- 08: 11

مدیرکل بیمه سلامت گیلان:

۲۰۰ هزار گیلانی فاقد بیمه داریم/ برقراری بیمه رایگان تا پایان سال

۲۰۰ هزار گیلانی فاقد بیمه داریم/ برقراری بیمه رایگان تا پایان سال

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: برآورد اولیه نشان می دهد حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت گیلان بیمه ندارند. این افراد یا اصلا بیمه نشده اند و یا قبلا تحت پوشش بیمه بودند و تمدید نکردند.

به گزارش گیلانستان، دکتر جمشید محمدی، با اشاره به وضعیت پوشش بیمه سلامت در استان گیلان، اظهار کرد: بیمه شدگان در قالب صندوق های کارکنان دولت، اقشار، بسیجیان، دانشجویان و اتباع خارجه تحت پوشش هستند.

وی بیش از نیمی از جمعیت استان گیلان را تحت پوشش بیمه سلامت دانست و افزود: از این تعداد ۸۴۴۶ نفر تحت پوشش بیمه روستاییو ۱۵۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه همگانی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران،  از اجرای طرح رایگان بیمه سلامت همگانی با همکاری سپاه قدس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای این طرح همه افرادی که فاقد هرگونه بیمه هستند، به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.

محمدی، اولویت بیمه سلامت همگانی رایگان را مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها دانست و تصریح کرد: بخشی از افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و خدمات درمانی هستند، اما برآورد اولیه نشان می دهد حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت گیلان بیمه ندارند. این افراد یا اصلا بیمه نشده اند و یا قبلا تحت پوشش بیمه بودند و تمدید نکردند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ تیم از طریق پایگاه های مقاومت بسیج اقدام به شناسایی افراد فاقد بیمه می کنند، گفت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر را شناسایی کردیم و برای ۲۰۰۰ نفر از آنان بیمه برقرار شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، با اشاره به همکاری دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری و فرمانداران در اجرای طرح، عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال هیچ گیلانی بدون بیمه نباشد.

وی تعرفه بیمه روستایی و بیمه همگانی را رایگان دانست و بیان کرد: افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند و می خواهند از خدمات درمانی استفاده می کنند، باید با پرداخت حق بیمه ۸۵۰ هزار تومانی تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار بگیرند.

محمدی، با بیان اینکه بیمه شدگان همگانی باید از خدمات بخش دولتی استفاده کنند، افزود: در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها بیمه روستایی و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر بیمه همگانی برقرار خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، از بیمه شدگان خواست در طرح پزشک خانواده شرکت کنند تا از طریق نظام ارجاع بتوانند از خدمات درمانی بخش خصوصی نیز بهره مند شوند، اضافه کرد: بیمه ها همپوشانی دارند و فر فرد فقط می تواند تحت پوشش یک بیمه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت از طریق بیمه رایکان حامی افراد کم درآمد و فاقد شغل است، گفت: بیمه پایه ۷۰ درصد خدمات سرپایی شامل داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری و ۹۰ درصد هزینه های بخش درمانی را تحت پوشش قرار می دهد.

محمدی، هر ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ نفر را تحت پوشش یک پزشک خانواده دانست و بیان کرد: طرح بیمه سلامت همگانی رایگان ابتکاری بوده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج همه افراد بیمه شوند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار