کد خبر : 42741
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان:

۲۱ درصد از ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی در گیلان توسط اصناف محقق می‌شود

۲۱ درصد از ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی در گیلان توسط اصناف محقق می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به نقش بسیار بالای اصناف در توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: ۲۱ درصد از ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی در گیلان توسط اصناف محقق می‌شود.

به گزارش گیلانستان آرش فرزام‌صفت امروز در همایش پلیس، امنیت و اصناف با بیان اینکه میزان بسیار کمی از وام و تسهیلات بانکی در سال‌های اخیر به واحدهای صنفی اعطا شده است اظهار داشت: در حال حاضر و به گواه آمارها 21 درصد از ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی در گیلان توسط اصناف محقق می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان شرایط بسیار دشوار اقتصادی حال حاضر کشور را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این تحولات اقتصادی به یک جنگ بزرگ شباهت زیادی دارد و تبعات آن برای کسانی که در این عرصه مشغول فعالیت بوده و یا در بخش برقراری امنیتی و انتظامی حضور دارند کاملاً قابل لمس است.

فرزام‌صفت همراهی و حمایت آحاد مردم در بسیاری از حوادث و اتفاقاتی که به سبب تحرکات دشمن در کشور ایجاد می‌شود را اثرگذار دانست و تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز حضور آحاد مردم و تعامل آنان با برقرار کنندگان نظم و امنیت در سطح بازار می‌تواند به ثبات هر چه بیشتر این بخش کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی جامعه 110 هزار نفری اصناف در گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه برخی از این واحدها دارای پروانه بهره‌برداری بوده و برخی دیگر فاقد آن هستند خاطرنشان کرد: جمعیت خانواده بزرگ اصناف در گیلان به بالای 4 هزار نفر می‌رسد با این حال واحدهای صنفی برای ایجاد شغل از کمترین تسهیلات بانکی برخوردار می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اگر دولت به دنبال تنظیم بازار و شبکه و نظام توزیع کارآمد است باید کار را به اصناف واگذار کند افزود: آموزش و به روز کردن اصناف باید در دستور کار قرار گیرد از طرفی دیگر شناخت و کمک به ارتقاء فعالیت‌های صنفی امری بسیار لازم و ضروری است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این همایش ضمن گرامیداشت هفته ناجا خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌هایی نظیر همایش پلیس، امنیت و اصناف برای جامعه نیروی انتظامی و اصناف بهترین فرصت برای ایجاد تعامل بیشتر و حرکت در مسیر افزایش سطح ارتباطات دوجانبه محسوب می‌شود.

سرهنگ رضا محمدزاده با بیان اینکه امنیت در حوزه اقتصاد در سایه همدلی و امنیت پایدار به دست می‌آید اظهار داشت: امنیت لازم و پایدار در بخش بازار و اصناف گیلان به لطف حضور مستمر نیروهای انتظامی برقرار است و مطمئناً آثار بسیار مفید این موضوع در نهایت به نفع تمامی خدمات ‌دهندگان و خدمات ‌گیرندگان تمام می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار